V databázi máme 3 390 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání účet

Nalezeno 4654 právních předpisů:

  • 300/2016 Sb., Zákon o centrální evidenci účtů
  • 47/1996 Sb., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o dalším postupu při vyrovnání salda clearingových účtů a vyrovnání zůstatku pohledávek a závazků subjektů obou republik po ukončení platnosti Platební smlouvy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou ze dne 4. února 1993
  • 35/2017 Sb., Nařízení vlády, kterým se stanoví sazba jednorázového poplatku za ukládání radioaktivních odpadů a výše příspěvků z jaderného účtu obcím a pravidla jejich poskytování
  • 153/2005 Sb., Nařízení vlády o stanovení způsobu a výše tvorby prostředků radiokomunikačního účtu a způsobu jejich čerpání
  • 74/2018 Sb., Vyhláška o službách spojených s platebním účtem, na které se vztahuje jednotné označení

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 98 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 1 až 10

Naše obec má založeno několik bankovních účtů. Některé jsou povinné, avšak máme zřízeno i několik nepovinných. Jaká je je u obcí praxe - doporučuje se držet více účtů nebo postačí jeden hlavní běžný účet? Zvažujeme zrušení některých účtů, které prakticky nevyužíváme. Komu náleží pravomoc rozhodnout o zrušení či založení bankovního účtu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Co je obsahem závěrečného účtu obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí závěrečný účet obce obsahovat detailní rozpis všech dotací obdržených z jiných veřejných rozpočtů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí být účetní závěrka a závěrečný účet schvalovány zvlášť, nebo mohou být součástí jednoho usnesení?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možné, aby si obec zřídila plně transparentní účet?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Členská obec dobrovolného svazku obcí v průběhu kalendářního roku nestihla projednat na zastupitelstvu obce závěrečný účet dobrovolného svazku obcí. Má toto opomenutí nějaké následky? Lze tak učinit dodatečně?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jaký dopad má pro obec neschválení závěrečného účtu obce zastupitelstvem obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Valná hromada dobrovolného svazku obcí schválila závěrečný účet svazku. Jaký má následek, pokud zastupitelstvo členské obce následně závěrečný účet dobrovolného svazku obcí, jehož je obec členem, neschválí?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Rádi bychom pomohli Ukrajině a jejím občanům. Naše obec hodlá zřídit transparentní účet s tím, že občané budou moci přispět i hotovými penězi do kasičky, následně bude vkládáno na účet. Prosím o informaci, resp. postup, jakým způsobem toto realizovat.

Jedná se o tzv. veřejnou sbírku, jejíž pořádání je regulováno zákonem. Podle zákona musí obec oznámit, že hodlá veřejnou sbírku konat, písemně krajskému úřadu, kde je možné uvést důvody hodné zvláštního zřetele, aby mohla být sbírka zahájena ve lhůtě kratší než 30 dnů od přijetí oznámení (takovým důvodem je právě zmírnění následků ozbrojeného konfliktu). Krajský úřad by měl osvědčit konání sbírky. 

Oznámení musí v prvé řadě obsahovat název a sídlo obce, jakož i usnesení příslušného orgánu o souhlasu s konáním sbírky (rady obce), jméno, příjmení, datum narození a adresu místa trvalého pobytu starosty.

V oznámení musí být dále uvedeny následující skutečnosti:

a) účel sbírky (mají-li být z čistého výtěžku sbírky hrazeny režijní náklady, uvede se v účelu sbírky také nejvyšší procentní část čistého výtěžku, která může být takto použita),

b) území, na němž se sbírka bude konat,

c) datum zahájení a datum ukončení sbírky, popřípadě informaci, že sbírka bude konána na dobu neurčitou,

d) způsob provádění sbírky,

e) název a adresu banky nebo její pobočky nebo pobočky zahraniční banky, u níž je zřízen bankovní účet ke shromažďování příspěvků získaných sbírkou, a číslo tohoto účtu, 

f) podmínky pro otevření a zjištění obsahu pokladniček,

g) určení výše příspěvku při prodeji předmětů, v jejichž prodejní ceně je příspěvek zahrnut, nebo určení výše příspěvku na vstupenkách, koná-li se sbírka i tímto způsobem

h) den v roce, ke kterému bude zpracováno roční průběžné vyúčtování, koná-li se sbírka na dobu neurčitou nebo na dobu určitou po dobu delší než 1 rok,

i) den v roce, ke kterému bude zpracováno první roční průběžné vyúčtování, není-li tento den totožný s dnem uvedeným v písm. h).

Případnou změnu kteréhokoli z  údajů v oznámení nebo v připojených dokladech je obec povinna oznámit příslušnému krajskému úřadu nejpozději do 10 pracovních dnů.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Chmelík

JUDr. Václav Chmelík
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Chmelík

Musí rozpočet dobrovolného svazku obcí schvalovat zastupitelstvo členské obce, nebo stačí, když jej odsouhlasí starostové (zástupci obcí) v rámci svazku? Jak je tomu v případě závěrečného účtu svazku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.