Může obec poskytnout vlastníkovi nemovitosti informace o osobách, které jsou v nemovitosti přihlášeny k trvalému pobytu, aniž by porušili zákon nebo GDPR?
Má obec nějakou možnost, jak donutit osoby, kteří v obci nemají trvalý pobyt, ale v reálu zde žijí, ke změně trvalého pobytu do obce?
Jaké náležitosti musí mít písemná žádost o informace?
Je povinna obec požadované informace dle žádosti žadatele poskytnout i bez přesné identifikace žadatele?
Občan podal žádost o informaci podle zákona o svobodném přístupu k informacím, kde uvedl pouze své jméno a příjmení bez data narození a další adresy s tím, že chce zodpovězené otázky zaslat na uvedený e-mail v žádosti. Má obec na tuto žádost odpovídat?
Jaké náležitosti obsahuje usnesení zastupitelstva při prodeji pozemku?
Osadní výbor vyžaduje po obci seznam obyvatel s trvalým pobytem v obci s tím, že údaje potřebuje pro svou činnost dle zákona o obcích. Má osadní výbor na tyto informace nárok?
Rádi bychom pomohli Ukrajině a jejím občanům. Naše obec hodlá zřídit transparentní účet s tím, že občané budou moci přispět i hotovými penězi do kasičky, následně bude vkládáno na účet. Prosím o informaci, resp. postup, jakým způsobem toto realizovat.
Jedná se o tzv. veřejnou sbírku, jejíž pořádání je regulováno zákonem. Podle zákona musí obec oznámit, že hodlá veřejnou sbírku konat, písemně krajskému úřadu, kde je možné uvést důvody hodné zvláštního zřetele, aby mohla být sbírka zahájena ve lhůtě kratší než 30 dnů od přijetí oznámení (takovým důvodem je právě zmírnění následků ozbrojeného konfliktu). Krajský úřad by měl osvědčit konání sbírky.
Oznámení musí v prvé řadě obsahovat název a sídlo obce, jakož i usnesení příslušného orgánu o souhlasu s konáním sbírky (rady obce), jméno, příjmení, datum narození a adresu místa trvalého pobytu starosty.
V oznámení musí být dále uvedeny následující skutečnosti:
a) účel sbírky (mají-li být z čistého výtěžku sbírky hrazeny režijní náklady, uvede se v účelu sbírky také nejvyšší procentní část čistého výtěžku, která může být takto použita),
b) území, na němž se sbírka bude konat,
c) datum zahájení a datum ukončení sbírky, popřípadě informaci, že sbírka bude konána na dobu neurčitou,
d) způsob provádění sbírky,
e) název a adresu banky nebo její pobočky nebo pobočky zahraniční banky, u níž je zřízen bankovní účet ke shromažďování příspěvků získaných sbírkou, a číslo tohoto účtu,
f) podmínky pro otevření a zjištění obsahu pokladniček,
g) určení výše příspěvku při prodeji předmětů, v jejichž prodejní ceně je příspěvek zahrnut, nebo určení výše příspěvku na vstupenkách, koná-li se sbírka i tímto způsobem
h) den v roce, ke kterému bude zpracováno roční průběžné vyúčtování, koná-li se sbírka na dobu neurčitou nebo na dobu určitou po dobu delší než 1 rok,
i) den v roce, ke kterému bude zpracováno první roční průběžné vyúčtování, není-li tento den totožný s dnem uvedeným v písm. h).
Případnou změnu kteréhokoli z údajů v oznámení nebo v připojených dokladech je obec povinna oznámit příslušnému krajskému úřadu nejpozději do 10 pracovních dnů.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.