- 460/2013 Sb., Příspěvek za péči, kapesné a osobní dar dítěti ve výchovném ústavu
- 164/2007 Sb., ve věci návrhu na zrušení částí vyhlášky obce Boží Dar
- 155/35 592/1999, o pravidlech postupu při poskytování sponzorských darů
- 542/88 004/2003, o doplnění pravidel postupu při poskytování sponzorských darů
- 542/76 007/2003, o doplnění pravidel postupu při poskytování sponzorských darů
Který orgán obce schvaluje vyřazení majetku obce?
Může obec bezúplatně převést pozemek na občana obce?
Jaká je sankce za pozdní podání čestného prohlášení veřejného funkcionáře a kdo ji uděluje a vymáhá?
Jak lze provést převod pozemku, který je dosud veden v katastru nemovitostí ve vlastnictví obce, na občana, který pozemek již v roce 1972 koupil a obci zaplatil. Je to možné řešit darovací smlouvou?
Podle jakého zákona se řídí smlouva o bezúplatném převodu majetku (inventář z projektu – malá zvuková aparatura). Převodcem je Místní akční skupina, nabyvatelem pak obec v území Místní akční skupiny.
Může rada obce opakovaně během roku rozhodnout o dotaci poskytované jednomu subjektu, i když součet jednotlivých dotací překročí v kalendářním roce zákonný limit?
Rada obce pověřila oddáváním vybraného řadového člena zastupitelstva obce. Může rada obce tomuto pověřenému členu zastupitelstva obce v této souvislosti schválit i odměnu či příspěvek na ošatné?
Na obec se obracejí občané s žádostí o odkoupení stromů, které rostou v aleji na pozemku ve vlastnictví obce s tím, že by se chtěli o stromy starat a chtěli by si na strom umístit tabulku s informací, kdo o strom pečuje. Zajímalo by nás, zdali je vůbec možno rostoucí strom prodat, popř. vypůjčit nebo pronajmout a pokud ano, jak máme postupovat, tzn. jakou bychom měli zvolit právní formu převodu a který orgán obce by toto měl projednat a schválit?
Musí zastupitelstvo obce schvalovat poskytování dotací či návratných finančních výpomocí i v době povodně?
Zastupitelstvu obce je vyhrazeno schvalovat poskytování dotací a návratných finančních výpomocí nad 250 000 Kč v jednotlivém případě fyzickým nebo právnickým osobám a uzavření veřejnoprávních smluv o jejich poskytnutí, vyjma situace, kdy je návratná finanční výpomoc (vyšší jak 250 000 Kč) poskytována příspěvkovým organizacím obce. Toto rozhodování bude dle důvodové zprávy náležet do vyhrazené pravomoci rady obce (poskytování návratné finanční výpomoci obecní příspěvkové organizaci je úkolem zřizovatele).
V případě dotací a návratných finančních výpomocí ostatním osobám v době krizového stavu bude toto rozhodování náležet do nevyhrazené pravomoci rady obce, s možností zastupitelstva si takové rozhodnutí vyhradit pro sebe. Přičemž v době mimořádných událostí může v rámci zbytkové pravomoci rady obce rozhodovat starosta. Krizovým stavem se dle krizového zákona rozumí mimořádná událost podle zákona o integrovaném záchranném systému, narušení kritické infrastruktury nebo jiné nebezpečí, při nichž je vyhlášen stav nebezpečí, nouzový stav nebo stav ohrožení státu. Tedy mezi mimořádné události je za jisté možné zařadit i povodně.
V této souvislosti lze ještě podotknou, že finanční pomoc (ať již ve formě peněžitého daru, dotace či návratné finanční výpomoci) bude mít zpravidla za následek změnu rozpočtu a s tím související nutnost provedení rozpočtového opatření. Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě ohrožující životy a majetek, tj. při povodni.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.