- 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky
- 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti
- 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy
- 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí
Obec chce vydávat pravidelně čtvrtletník s informacemi o dění v obci. Je nutná registrace daného tiskového periodika u Ministerstva kultury?
V jaké lhůtě musí obec podat informaci o opatřeních přijatých k nápravě chyb a nedostatků uvedených ve zprávě o výsledku přezkoumání hospodaření?
Obec přijala do pracovního poměru zaměstnance, který ji sdělil, že je na něho uvalena exekuce, ale neuvedl konkrétní informace. Jaké jsou v této fázi povinnosti obce?
Může obec zveřejňovat osobní údaje fyzických osob ze zápisů z rady obce a usnesení zastupitelstva v obecním zpravodaji a na webu obce?
Musí obec vytisknout každý článek zastupitele ve zpravodaji? Lze počet článků omezit? Zastupitel města do zpravodaje obce, který vychází jedenkrát za měsíc zasílá příspěvky, ve kterých kritizuje a napadá zaměstnance úřadu a další zastupitele. Je nutné každý příspěvek otisknout? Je nějaké omezení, např. maximálně 3 články po sobě jdoucí apod.?
Je možné, aby se konalo zasedání zastupitelstva, kde se bude řešit opatření k předcházení povodní či odstraňování jejích následků? Jaká jsou pravidla pro jeho svolání?
Ano, je to možné. V situaci, kdy je nezbytné, aby se s ohledem na hrozící povodeň či odstranění jejich následků konalo zasedání zastupitelstva, je možné zveřejnit informace o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání zastupitelstva obce na úřední desce obecního úřadu alespoň po dobu 2 dnů před zasedáním zastupitelstva obce.
Případné záležitosti, které se netýkají řešení situací souvisejících s hrozící povodní, ale mohou být na tomto zasedání projednávány pouze tehdy, jestliže byla informace zveřejněna alespoň 7 dnů před zasedáním zastupitelstva obce.
Obdobně to platí i v situacích, kdy se již odstraňují následky povodní.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Je obec povinna na žádost poskytnout v celém znění kopii uzavřené nájemní smlouvy obce na pozemek ve vlastnictví obce? Stačí žadatele, který chtěl tuto kopii, odkázat, že je smlouva k nahlédnutí na obecním úřadě?
Vykonávám funkci neuvolněného starosty obce a současně pracuji ve státní správě. Mohou funkci zastupitele a starosty vykonávat i nadále? Vztahuje se na tuto problematiku zákon o státní službě?
Jakým způsobem předává příslušným obcím krizový štáb ORP a bezpečnostní rada ORP informace o své práci? Pořizují ze svých jednání nějaké zápisy nebo usnesení?
Jelikož jsou krizový štáb i bezpečnostní rada kolektivními orgány, lze očekávat, že z jejich jednání by měl být pořizován zápis. Rovněž je samozřejmě možné, aby tyto orgány přijímaly usnesení. Krizový zákon ani prováděcí předpisy jim však tuto povinnost neukládají.
Co se týče informování obcí, pak platí, že ty by měly být primárně informovány o úkolech, které jsou jim ukládány. Způsob zadávání úkolů právní předpisy neupravují, je však žádoucí o tomto starosty obcí vyrozumět, ideálně cestou elektronické komunikace – ať už datovou schránkou nebo jinými obdobnými prostředky.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.