- 94/2021 Sb., o mimořádných opatřeních při epidemii onemocnění COVID-19 a o změně některých souvisejících zákonů
- 191/2020 Sb., o opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie SARS CoV-2 na oblast justice, insolvencí a exekucí
- 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem
- 177/2020 Sb., o některých opatřeních v oblasti splácení úvěrů v souvislosti s pandemií COVID-19
- 159/2020 Sb., o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovými opatřeními v souvislosti s výskytem SARS CoV-2
Dává zákon o ochraně veřejného zdraví nějaké pravomoci obcím v souvislosti s koronavirem?
V souvislosti se situací okolo pandemie viru COVID-19 pobírají mnozí zaměstnanci tzv. ošetřovné. Je možné zaměstnancům po dobu čerpání této dávky nařídit namísto ní čerpání dovolené?
Jaké formy hlasování na zasedání zastupitelstva obce jsou přípustné?
Jaké jsou podmínky získání podpory z programu COVID – Nájemné?
Dodavatel, u kterého si naše obec předplatila na 3 roky předplatné v průběhu krize vyvolané šířením viru COVID-19 vyhlásil insolvenci. Může naše obec vytvořit opravnou položku k účtu 381 - Náklady příštích období, kam toto předplatné bylo zaúčtováno?
Za jakým účelem je zřizován krizový štáb obce a jaké má pravomoci?
Krizový štáb je pracovním orgánem, který zřizuje starosta obce za účelem přípravy na krizové situace a jeho hlavní úkol spočívá v podílení se na zajišťování připravenosti obce na řešení krizových situací. Krizovou situací se pak rozumí mimořádná událost podle zákona o integrovaném záchranném systému, narušení kritické infrastruktury nebo jiné nebezpečí, při nichž je vyhlášen stav nebezpečí, nouzový stav nebo stav ohrožení státu.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Organizace nechce obci vrátit zálohu za ozdravný pobyt, který se neuskutečnil z důvodu opatření spojeného s pandemií COVID – 19. Organizace se nyní dožaduje uzavření dodatku k již uzavřené smlouvě, že tato záloha propadá ve prospěch organizace jako odstupné. Jak má obec nyní postupovat? Musí dodatek ke smlouvě uzavřít?
Jaké pravomoci má starosta obce podle krizového zákona?
Starosta obce jednak zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací, současně může zřídit za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán, zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření, plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a dále úkoly a opatření obsažené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností. V době krizového stavu pak starosta obce zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak již neučinil hasičský záchranný sbor kraje, nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce, organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva a zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace. Je však nezbytné zmínit, že krizovou situací může být např. mimořádná událost či vyhlášení stavu nebezpečí, nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu. Podstatně širší pravomoci má starosta obce s rozšířenou působností a hejtman kraje.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.