- 367/2015 Sb., vyhláška o finančním vypořádání
- 32/2003 Sb., výklad přípustnosti a lhůty k podání ústavní stížnosti
- 133/2013 Sb., o stanovení údajů pro vypracování návrhu zákona o státním rozpočtu
- 367/2020 Sb., prodloužení lhůt v rámci mezinárodní spolupráce při správě daní v souvislosti s výskytem SARS CoV-2
- MF-5, o stanovení lhůt při správě daní
Je povinností vést pracovní docházku zaměstnance zaměstnaného na dohodu o pracovní činnosti?
Dokdy musí být svoláno nové zastupitelstvo a kdo jej svolává?
Jakými normami je upraven tzv. noční klid? Jaké pravomoci má v tomto smyslu malá obec? Můžeme v případě porušení nočního klidu volat Policii ČR?
Lze na letní sezónu zaměstnávat jednoho zaměstnance opakovaně? Je takový druh zaměstnávání u jednoho zaměstnavatele v souladu se zákoníkem práce?
V obci, kde se rada nevolí, vykonává její pravomoc starosta, nestanoví-li zákon jinak. Pokud v době nepřítomnosti zastupuje starostu místostarosta, vykonává i uvedené pravomoci rady?
Jak dlouho platí zveřejnění záměru (např. na prodej pozemku)?
Může rada obce poskytnout občanovi pozemek formou výpůjčky?
Obec pronajala soubor centrálního zásobování teplem na dobu určitou, přičemž po vypršení této doby byl soubor předán nazpět obci. Při předání však bylo zjištěno, že v budově byl ponechán movitý majetek ve vlastnictví nájemce, ten však majetek i přes výzvy již nechce a odmítá ho převzít, jelikož je v jeho evidenci vyřazený. Obec by tento majetek využila. Stávají se tyto movité věci z vůle vlastníka opuštěné? Může obec k těmto věcem nabýt vlastnictví?
Jaké podmínky pro rozhodování v území mohou být podle nového stavebního zákona stanoveny v územním plánu obce?
Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) umožňuje v územním plánu stanovit následující podmínky pro rozhodování v území:
- uzavření plánovací smlouvy,
- pořízení územní studie,
- pořízení regulačního plánu,
- zajištění architektonické studie,
- zajištění urbanistické studie.
V případě podmínky uzavření plánovací smlouvy musí územní plán vymezit základní obsah plánovací smlouvy, podmínky a lhůtu pro její uzavření. Lhůta pro uzavření plánovací smlouvy nesmí být delší než 6 let. Uplyne-li marně lhůta 6 let, pozbývá takto formulovaná podmínka platnosti.
V případě územní studie musí územní plán stanovit základní podmínky pro pořízení územního plánu a lhůtu pro vložení územní studie do národního geoportálu územního plánování. Tato lhůta nesmí být delší než 6 let, přičemž i v tomto případě marným uplynutím této lhůty, pozbývá taková podmínka platnosti. Je vhodné poznamenat, že nový stavební zákon počítá s větší participací samosprávy při pořízení tohoto druhu územní studie – jejíž pořízení je podmínkou pro rozhodování v území dle § 81 odst. 4 nového stavebního zákona – neboť zastupitelstvo může podle § 49 odst. 4 nového stavebního zákona určit zastupitele, který při jejím pořizování spolupracuje s pořizovatelem.
V případě regulačního plánu musí územní plán stanovit základní podmínky pro pořízení regulačního plánu nebo zadání regulačního plánu a též lhůtu pro nabytí účinnosti regulačního plánu. Ani v tomto případě nesmí být lhůta delší 6 let s tím, že marným uplynutím této lhůty pozbývá taková podmínka platnosti.
Architektonická soutěž je vymezena jako postup hledání nejlepšího architektonického řešení stavby anebo zhotovitele projektové dokumentace, při němž jsou předkládány a hodnoceny návrhy architektonického řešení stavby. Naproti tomu urbanistická soutěž je vymezena jako postup hledání nejlepšího urbanistického řešení území anebo zhotovitele územní studie nebo územně plánovací dokumentace, při němž jsou předkládány a hodnoceny návrhy urbanistického řešení území. Tyto soutěže zajistí na požádání obec, jejíž zastupitelstvo vydalo předmětný územní plán. Také může tuto soutěž zajistit též ten, kdo hodlá ve vymezené ploše nebo koridoru záměr realizovat. Lhůta pro zajištění těchto soutěží není novým stavebním zákonem stanovena.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.