- 367/2015 Sb., vyhláška o finančním vypořádání
- 32/2003 Sb., výklad přípustnosti a lhůty k podání ústavní stížnosti
- 133/2013 Sb., o stanovení údajů pro vypracování návrhu zákona o státním rozpočtu
- 367/2020 Sb., prodloužení lhůt v rámci mezinárodní spolupráce při správě daní v souvislosti s výskytem SARS CoV-2
- MF-5, o stanovení lhůt při správě daní
Nájemce má uzavřenou nájemní smlouvu na dobu neurčitou podle předchozího občanského zákoníku (zákona č. 40/1964 Sb). Zde je uvedeno, že v případě nezaplacení 3 měsíčních nájmů může být podána výpověď z nájmu. Nájemce dluží na nájemném za čtyři měsíce, proto byl písemně vyzván k zaplacení dlužného nájemného. Může být v případě nesplnění podána výpověď okamžitě nebo plyne výpovědní lhůta?
Je starosta povinen nechávat razítko obecního úřadu místostarostovi k dispozici v době jeho nepřítomnosti?
Dvě duplicitní smlouvy na svoz komunálního odpadu se liší pouze datem podpisu a výpovědní dobou (tři měsíce, resp. 1 rok). Jsou obě smlouvy platné? Jakým způsobem lze tyto smlouvy ukončit tak, aby nebylo nutné dodržet roční výpovědní dobu?
Existuje obecná lhůta, jak dlouho před veřejným zasedáním zastupitelstva obce musí svolavatel předložit zastupitelům materiály potřebné k jednání?
Pracovnice obecního úřadu ukončila mateřskou dovolenou, nepožádala o rodičovskou dovolenou, ale ani nenastoupila zpět do práce. Je pracovnice povinna požádat o rodičovskou dovolenou? Pokud ano, je doba po ukončení mateřské dovolené neomluvenou absencí?
Musí zastupitelstvo obce schvalovat poskytování dotací či návratných finančních výpomocí i v době povodně?
Zastupitelstvu obce je vyhrazeno schvalovat poskytování dotací a návratných finančních výpomocí nad 250 000 Kč v jednotlivém případě fyzickým nebo právnickým osobám a uzavření veřejnoprávních smluv o jejich poskytnutí, vyjma situace, kdy je návratná finanční výpomoc (vyšší jak 250 000 Kč) poskytována příspěvkovým organizacím obce. Toto rozhodování bude dle důvodové zprávy náležet do vyhrazené pravomoci rady obce (poskytování návratné finanční výpomoci obecní příspěvkové organizaci je úkolem zřizovatele).
V případě dotací a návratných finančních výpomocí ostatním osobám v době krizového stavu bude toto rozhodování náležet do nevyhrazené pravomoci rady obce, s možností zastupitelstva si takové rozhodnutí vyhradit pro sebe. Přičemž v době mimořádných událostí může v rámci zbytkové pravomoci rady obce rozhodovat starosta. Krizovým stavem se dle krizového zákona rozumí mimořádná událost podle zákona o integrovaném záchranném systému, narušení kritické infrastruktury nebo jiné nebezpečí, při nichž je vyhlášen stav nebezpečí, nouzový stav nebo stav ohrožení státu. Tedy mezi mimořádné události je za jisté možné zařadit i povodně.
V této souvislosti lze ještě podotknou, že finanční pomoc (ať již ve formě peněžitého daru, dotace či návratné finanční výpomoci) bude mít zpravidla za následek změnu rozpočtu a s tím související nutnost provedení rozpočtového opatření. Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě ohrožující životy a majetek, tj. při povodni.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.