V databázi máme 3 390 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání napojení na inženýrskou síť

Nalezeno 10560 právních předpisů:

  • 169/1988 Sb., Ústavní zákon o změnách průběhu státních hranic na hraničních vodních tocích s Polskou lidovou republikou
  • 43/1988 Sb., Ústavní zákon České národní rady o souhlasu ke změnám hranic České socialistické republiky na hraničních vodních tocích s Polskou lidovou republikou
  • 243/2022 Sb., Zákon o omezení dopadu vybraných plastových výrobků na životní prostředí
  • 90/2016 Sb., Zákon o posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh
  • 383/2012 Sb., Zákon o podmínkách obchodování s povolenkami na emise skleníkových plynů

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 31 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 11 až 20

Je v gesci stavebního úřadu řešit údajné neoprávněné napojení svodu dešťové vody ze soukromé nemovitosti do veřejné kanalizace?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec je vlastníkem čističky odpadních vod. Investor ze sousední obce chce vybudovat splaškovou kanalizaci, kterou na zmíněnou čističku odpadních vod připojí. Může obec za toto napojení požadovat nějaký finanční příspěvek?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak postupovat v případě, že obec je vlastníkem vodovodu, celá obec je zasíťovaná a nyní majitel stavebního pozemku, který rozdělí na 4 parcely a je na konci obce, požaduje od obce, aby vodovod prodloužila na tyto parcely a tím je připojila? Musí obec tomuto požadavku vyhovět?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí být při výstavbě nového vodovodního řadu zřízeno na pozemcích cizích vlastníků věcné břemeno?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může obec zřídit věcné břemeno pro provozovatele inženýrské sítě na pozemku ve vlastnictví obce, na který je uplatněn restituční nárok?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je signalizační zařízení movitou, nebo nemovitou věcí, součástí pozemku, nebo samostatnou věcí?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Občan obce dostal souhlas s napojením vodovodní přípojky na vodovodní řad obce. Přípojka povede mimo jiné i přes pozemek ve vlastnictví obce (vlastníkem přípojky a investorem je občan). Je obec povinna požadovat zřízení věcného břemene na vodovodní přípojku občana, vedoucí přes obecní pozemek?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Kdo bude povolovat sítě elektronických komunikací (CETIN apod.)?

Podle ustanovení § 34a odst. 1 písm. a) stavebního zákona obecní stavební úřad vykonává působnost stavebního úřadu ve věcech záměrů, u kterých nevykonává působnost Dopravní a energetický stavební úřad, krajský stavební úřad nebo jiný stavební úřad.

Dopravní energetický stavební úřad vykonává působnost stavebního úřadu podle ustanovení § 33 stavebního zákona u staveb vyhrazených a staveb s nimi souvisejících, a krajský stavební úřad vykonává působnost stavebního úřadu ve věcech uvedených v ustanovení § 34 stavebního zákona.

Podle ustanovení § 34a odst. 2 stavebního zákona vykonává působnost obecní stavební úřad obce s rozšířenou působností, pokud je součástí záměru:

  • bytový dům,
  • silnice II. a III. třídy,
  • místní komunikace,
  • veřejně přístupná účelová komunikace,
  • technická infrastruktura, která je součástí distribuční soustavy v elektroenergetice nebo plynárenství,
  • vodní dílo.

Sítí elektronických komunikací jsou podle ustanovení § 2 odst. 2 písm. b) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích): „přenosové systémy, bez ohledu na to, zda jsou založeny na trvalé infrastruktuře nebo jsou centralizovaně kapacitně řízené, nebo nikoli, a popřípadě i spojovací nebo směrovací zařízení a jiné prostředky, včetně neaktivních síťových prvků, které umožňují přenos signálů po vedení, rádiovými, optickými nebo jinými elektromagnetickými prostředky, včetně družicových sítí, pevných sítí okruhově nebo paketově komutovaných včetně internetu, mobilních sítí, sítí pro rozvod elektrické energie v rozsahu, v jakém jsou používány pro přenos signálů, sítí pro rozhlasové a televizní vysílání a sítí kabelové televize, bez ohledu na typ přenášené informace,“.

Jelikož stavba sítě elektronických komunikací není uvedena mezi vyhrazenými stavbami v příloze č. 3 ke stavebnímu zákonu, ani mezi záměry uvedenými v ustanovení § 34 stavebního zákona, k jejichž povolení je příslušný krajský stavební úřad, je k jejich povolení příslušný obecní stavební úřad, a to jak obce s rozšířenou působností, tak pověřených obecních úřadů a úřadů stanovených vyhláškou č. 130/2024 Sb., o stanovení obecních stavebních úřadů.

Příslušnost k povolení této sítě se bude odvíjet od skutečnosti, zda bude stavba sítě elektronických komunikací samostatnou stavbou či bude součástí souboru staveb.

Pokud bude předmětem žádosti pouze stavba sítě elektronických komunikací, pak k jejímu povolení bude příslušný obecní stavební úřad pověřeného obecního úřadu nebo úřadu stanoveného vyhláškou č. 130/2024 Sb., o stanovení obecních stavebních úřadů.

Pokud bude síť elektronických komunikací součástí souboru staveb, pak bude k jejímu povolení příslušný

  • obecní úřad obce s rozšířenou působností, pokud součástí záměru bude také stavba uvedená v ust. § 34a odst. 2 stavebního zákona, a soubor staveb nebude obsahovat stavbu hlavní, k níž je příslušný krajský stavební úřad nebo Dopravní a energetický stavební úřad,
  • krajský stavební úřad, pokud bude příslušný k povolení stavby hlavní v souboru staveb,
  • Dopravní a energetický stavební úřad, pokud bude stavba sítě stavbou související s vyhrazenou stavbou, nebo pokud bude příslušný k povolení stavby hlavní v souboru staveb.

Ustanovení § 33 odst. 1 písm. c) stavebního zákona, podle něhož je Dopravní energetická stavební úřad nadřízeným správním orgánem krajského stavebního úřadu ve věcech staveb technické infrastruktury pro elektronické komunikace, nemá na výše uvedené vliv, neboť toto ustanovení pouze stanoví příslušnost nadřízeného správního orgánu v případě, pokud krajský stavební úřad povoluje v rámci souboru staveb síť elektronických komunikací, nebo pokud nadřízený správní orgán v pochybnostech určí, že pro vedení řízení o povolení sítě elektronických komunikací je příslušný krajský stavební úřad.

Dále je nutné upozornit, že podle ustanovení § 2i odst. 1 zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby strategicky významné infrastruktury, nevyžadují rozhodnutí o povolení záměru přípojky elektronických komunikací do délky 100 metrů, a podle ustanovení § 2i odst. 2 téhož zákona se k užívání staveb infrastruktury elektronických komunikací nevyžaduje kolaudační rozhodnutí.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Kolik je obec oprávněna určit si cenu věcného břemene (služebnosti) za uložení inženýrské sítě do obecního pozemku? Může obec tuto částku určit dle vlastní vůle? Nebo obec musí mít znalecký posudek? A pokud obec určí cenu, která je pro investory neakceptovatelná, mohou se investoři nějak bránit? A co role tzv. veřejného zájmu (tj. případy energetické soustavy či datových sítí)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Město za pomoci dotace vybuduje na nemovitosti (pozemku), která je v jeho vlastnictví stavbu (nikoliv podzemní). Stavba se tak dle občanského zákoníku stává součástí tohoto pozemku čili vlastníkem/nabyvatelem se automaticky stává město. Aby stavba mohla být na tomto pozemku vybudována, je potřeba uzavřít smluvní ujednání tedy smlouvu o dílo. Schválení uzavření smlouvy o dílo náleží do tzv. zbytkové pravomoci rady dle § 102 odst. 3 zákona o obcích za předpokladu, že si tuto pravomoc nevyhradilo zastupitelstvo města dle § 84 odst. 4 zákona o obcích (v našem případě si zastupitelstvo toto nevyhradilo). Dle ustanovení § 85 psím. a) zákona o obcích nabytí a převod hmotných nemovitých věcí (s výjimkou inženýrských sítí a pozemních komunikací) včetně vydání nemovitých věcí podle zvláštních zákonů, je vyhrazenou pravomocí zastupitelstva. Avšak vzhledem k ustanovení § 498 občanského zákoníku se domníváme, že nově vybudovaná stavba vlastníkem pozemku se stává součástí pozemku, a protože je již tento pozemek ve vlastnictví města, tak vlastně k nabývání nově vybudované stavby ve smyslu občanského zákoníku a zákona o obcích nedochází. Není tak potřeba smlouvu o dílo projednávat v zastupitelstvu města (pokud se nejedná o pravomoc, kterou si zastupitelstvo vyhradilo).

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.