V databázi máme 3 390 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání odbory obecního úřadu

Nalezeno 19143 právních předpisů:

  • 34/2023 Sb., Zákon o koordinaci spolupráce s Evropským úřadem pro boj proti podvodům
  • 570/1991 Sb., Zákon České národní rady o živnostenských úřadech
  • 243/2020 Sb., Zákon o pravomoci Policie České republiky a obecní policie postihovat porušení krizových opatření a mimořádných opatření nařízených v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 na území České republiky
  • 464/2023 Sb., Zákon, kterým se mění a ruší některé zákony v souvislosti se zrušením Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře
  • 35/2021 Sb., Zákon o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 29 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 21 až 29

Nevíme si rady s určením počtu zaměstnanců zařazených do obecního úřadu. Nemáme žádné odbory, jsme malý úřad s panem starostou a jednou úřednicí, ale zároveň zaměstnáváme uklízečku na část úvazku a každou sezónu několik pracovníků na údržbu veřejné zeleně na plný úvazek. Zatím je stanovený jen jeden zaměstnanec zařazený do OÚ, ale myslíme si, že by to asi mělo být jinak. Nevíme si rady ani s tím, jaký počet schválit, když každoročně zaměstnáváme předem blíže neurčitelný počet lidí na údržbu obce.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může vedoucí kanceláře starosty (zaměstnanec obecního úřadu), který nemá žádné odbory, zastávat funkci neuvolněného člena zastupitelstva téže obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jaké právní účinky jsou spojeny s „pověřením řízením odboru“? Zamýšlíme dočasně pověřit řízením odboru současného vedoucího jednoho oddělení a dosavadního vedoucího odboru pověřit řízením takto uvolněného oddělení. Dojde tím ke jmenování do funkce? Jak správně postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Občan požádal obecní úřad, aby jeho pozemek prohlásil na neplodnou půdu. Který odbor má pravomoc toto prohlásit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Náš úřad územního plánování (odbor našeho úřadu) je pomalý. Můžeme využít služeb létajícího pořizovatele (nově zástupce pořizovatele) při pořizování změny územního plánu i jako obec s rozšířenou působností? Za jakých podmínek?

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) definuje pořizovatele ve svém ustanovení § 46 odst. 1 takto:

„Pořizovatelem se v tomto zákoně rozumí

a) ministerstvo,

b) Ministerstvo obrany,

c) úřad územního plánování a

d) obecní úřad na základě potvrzení krajského úřadu o zajištění splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti.“

Úřadem územního plánování je pak ve smyslu ustanovení § 23 a ustanovení § 25 nového stavebního zákona právě obecní úřad obce s rozšířenou působností. Je zřejmé, že pořizovatelem ve smyslu ustanovení § 46 odst. 1 písm. d) nového stavebního zákona se míří všechny „ostatní“ obecní úřady, tedy obecní úřady obcí tzv. I. typu („prosté“ obecní úřady) a obecní úřady obcí tzv. II. typu (obecní úřady obcí s pověřeným obecním úřadem).

Zástupce pořizovatele je pak definován v ustanovení § 46 odst. 2 písm. c) nového stavebního zákona jako osoba splňující kvalifikační požadavky pro výkon územně plánovací činnosti, které bylo uděleno oprávnění k výkonu územně plánovací činnosti ministerstvem, přičemž právě prostřednictvím této osoby pořizovatele – obecní úřad obcí I. a II. typu – vykonává činnost pořizovatele ve smyslu nového stavebního zákona.

Je vhodné přitom poznamenat, že obecní úřady obcí I. a II. typu za podmínky splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti – např. s využitím služeb zástupce pořizovatele – mohou vykonávat pouze některé činnosti. Rozhodně tímto postupem nemůže být zcela nahrazena činnost úřadů územního plánování. Jedná se o následující činnosti:

  • pořizování územního plánu a regulačního plánu;
  • pořizování územního opatření o stavební uzávěře a územního opatření o asanaci území pro území obce;
  • vkládání dat do národního geoportálu územního plánování;
  • pořizování územní studie.
Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Jsou pracovníci z úřadu práce vykonávající veřejně prospěšné práce považováni za zaměstnance obecního úřadu? Který obecní orgán rozhoduje o jejich počtu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí uchazeč o pozici vedoucího úředníka splňovat podmínku praxe jako vedoucí úřadu, která je uvedena v ustanovení § 5 v návaznosti na ustanovení § 9 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících samosprávných celků?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Vedoucí odboru se stal uvolněným starostou, na jeho místo nastoupil na základě výběrového řízení nový vedoucí úředník na dobu určitou po dobu výkonu funkce starosty. Lze změnit pracovní poměr zastupujícího vedoucího odboru z doby určité na dobu neurčitou bez výběrového řízení pokračováním v konání práce s vědomím zaměstnavatele? Odstupující starosta nemá zájem nastoupit zpět na pozici vedoucího odboru.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Kdo určuje výši platů zaměstnancům obecního úřadu a kdo rozhoduje o jejich počtu? Mají zastupitelé nárok znát výši platů jednotlivých zaměstnanců?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.