V databázi máme 3 418 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání odkoupení pozemku pod pozemní komunikací

Nalezeno 5792 právních předpisů:

  • 127/2005 Sb., Zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích)
  • 13/1997 Sb., Zákon o pozemních komunikacích
  • 12/1997 Sb., Zákon o bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
  • 184/2006 Sb., Zákon o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění)
  • 16/2013 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Ujednání mezi Ministerstvem zahraničních věcí České republiky a Spolkovým ministerstvem vnitra Spolkové republiky Německo o zrušení svěřenecké správy nad pozemky měst Aš, Cheb a Planá, jakož i právního nástupce původní obce Rathsam

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 66 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 41 až 50

Město za pomoci dotace vybuduje na nemovitosti (pozemku), která je v jeho vlastnictví stavbu (nikoliv podzemní). Stavba se tak dle občanského zákoníku stává součástí tohoto pozemku čili vlastníkem/nabyvatelem se automaticky stává město. Aby stavba mohla být na tomto pozemku vybudována, je potřeba uzavřít smluvní ujednání tedy smlouvu o dílo. Schválení uzavření smlouvy o dílo náleží do tzv. zbytkové pravomoci rady dle § 102 odst. 3 zákona o obcích za předpokladu, že si tuto pravomoc nevyhradilo zastupitelstvo města dle § 84 odst. 4 zákona o obcích (v našem případě si zastupitelstvo toto nevyhradilo). Dle ustanovení § 85 psím. a) zákona o obcích nabytí a převod hmotných nemovitých věcí (s výjimkou inženýrských sítí a pozemních komunikací) včetně vydání nemovitých věcí podle zvláštních zákonů, je vyhrazenou pravomocí zastupitelstva. Avšak vzhledem k ustanovení § 498 občanského zákoníku se domníváme, že nově vybudovaná stavba vlastníkem pozemku se stává součástí pozemku, a protože je již tento pozemek ve vlastnictví města, tak vlastně k nabývání nově vybudované stavby ve smyslu občanského zákoníku a zákona o obcích nedochází. Není tak potřeba smlouvu o dílo projednávat v zastupitelstvu města (pokud se nejedná o pravomoc, kterou si zastupitelstvo vyhradilo).

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Mezi zpevněnou místní komunikací a nemovitostmi občanů se v obci často nachází nezpevněná travnatá plocha, která je ve vlastnictví obce a kterou vlastníci nemovitostí využívají jako příjezd na své pozemky. Když je mokro, dochází k vyjetí bahnitých kolejí, které znečišťují místní komunikaci. Je možné vlastníkům nemovitostí nařídit provedení zpevnění příjezdů, a to způsobem daným obcí?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možné obcí vydržet služebnost nebo právo stavby, jestliže byla zřízena místní komunikace na pozemcích vlastníků odlišných od obce a vlastníci dotčených pozemků nechtějí své pozemky převést na obec?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obrátil se na nás provozovatel optické internetové sítě s tím, že hodlá v rámci režimu přípolože umístit své optické sítě k nově budované pozemní komunikaci, případně k nově budované kanalizaci, přičemž tvrdí našemu stavebnímu úřadu, že nepotřebuje k tomu žádný akt stavebního úřadu. Je to pravda?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí obec koupit pozemky pod místní komunikací do svého vlastnictví?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Který orgán obce schvaluje smlouvu např. na opravu pozemní komunikace (rada nebo zastupitelstvo)? Má vliv na to, kdo schvaluje smlouvu, výše zakázky nebo to, zda bylo s touto akcí počítáno v rozpočtu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Polní cesty v obci postupem času začaly měnit svou polohu a posouvaly se tak dle potřeb občanů. Tyto polní cesty se však neshodují se zakreslením v katastru nemovitostí a vlastníci pozemků, na kterých polní cesty jsou, začali po obci požadovat přemístění těchto cest do původní trasy. Mají na to od obce právo?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Silniční správní úřad obce I. typu zahájil správní řízení o neoprávněném záboru veřejného prostranství - chodníku, který je součástí místní komunikace. Dle §40 odst. 4 zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích přestupky podle §42a a §42b projednává obec s rozšířenou působností. Jak má silniční správní úřad obce I. typu předat tento přestupek k projednání obci s rozšířenou působností? Případně má vůbec právo silniční správní úřad obce I. typu toto správní řízení zahájit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Silničním správním úřadem bylo zjištěno, že větve stromů na nemovitosti sousedící s místní komunikaci brání v potřebném rozhledu na křižovatce a že některé větve zasahují do průjezdního úseku místní komunikace. Vlastník pozemku byl vyzván úřadem k ořezu větví. Jak postupovat v případě, kdy majitel ořez neprovede?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Kdo je vlastníkem opěrné zídky, která je oporou výše postaveného pozemku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.