- 340/2015 Sb., zákon o registru smluv
- 71/2019 Sb., návrh na zrušení zákona o registru smluv
- 249/2017 Sb., změna zákona o registru smluv
- AD06/2000, o pojistných podmínkách pojistné smlouvy ve prospěch advokátů
- 67/2003 Sb.m.s., Správní ujednání ke smlouvě o sociálním zabezpečení s Lucemburskem
Obec i nájemce chtějí prodloužit nájem obecního bytu za stávajících podmínek. Současná nájemní smlouva brzy vyprší a je uzavřena na 1 rok. Jakým způsobem je nejvhodnější prodloužení sjednat, dodatkem, novou smlouvou nebo jiným způsobem?
Může obec uzavřít smlouvu o smlouvě budoucí kupní na odkoupení pozemku v situaci, kdy budoucí prodávající se teprve stane jeho vlastníkem?
Jaké podmínky pro rozhodování v území mohou být podle nového stavebního zákona stanoveny v územním plánu obce?
Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) umožňuje v územním plánu stanovit následující podmínky pro rozhodování v území:
- uzavření plánovací smlouvy,
- pořízení územní studie,
- pořízení regulačního plánu,
- zajištění architektonické studie,
- zajištění urbanistické studie.
V případě podmínky uzavření plánovací smlouvy musí územní plán vymezit základní obsah plánovací smlouvy, podmínky a lhůtu pro její uzavření. Lhůta pro uzavření plánovací smlouvy nesmí být delší než 6 let. Uplyne-li marně lhůta 6 let, pozbývá takto formulovaná podmínka platnosti.
V případě územní studie musí územní plán stanovit základní podmínky pro pořízení územního plánu a lhůtu pro vložení územní studie do národního geoportálu územního plánování. Tato lhůta nesmí být delší než 6 let, přičemž i v tomto případě marným uplynutím této lhůty, pozbývá taková podmínka platnosti. Je vhodné poznamenat, že nový stavební zákon počítá s větší participací samosprávy při pořízení tohoto druhu územní studie – jejíž pořízení je podmínkou pro rozhodování v území dle § 81 odst. 4 nového stavebního zákona – neboť zastupitelstvo může podle § 49 odst. 4 nového stavebního zákona určit zastupitele, který při jejím pořizování spolupracuje s pořizovatelem.
V případě regulačního plánu musí územní plán stanovit základní podmínky pro pořízení regulačního plánu nebo zadání regulačního plánu a též lhůtu pro nabytí účinnosti regulačního plánu. Ani v tomto případě nesmí být lhůta delší 6 let s tím, že marným uplynutím této lhůty pozbývá taková podmínka platnosti.
Architektonická soutěž je vymezena jako postup hledání nejlepšího architektonického řešení stavby anebo zhotovitele projektové dokumentace, při němž jsou předkládány a hodnoceny návrhy architektonického řešení stavby. Naproti tomu urbanistická soutěž je vymezena jako postup hledání nejlepšího urbanistického řešení území anebo zhotovitele územní studie nebo územně plánovací dokumentace, při němž jsou předkládány a hodnoceny návrhy urbanistického řešení území. Tyto soutěže zajistí na požádání obec, jejíž zastupitelstvo vydalo předmětný územní plán. Také může tuto soutěž zajistit též ten, kdo hodlá ve vymezené ploše nebo koridoru záměr realizovat. Lhůta pro zajištění těchto soutěží není novým stavebním zákonem stanovena.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.