V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání právní předpis

Nalezeno 26694 právních předpisů:

  • 35/2021 Sb., Zákon o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů
  • 276/2023 Sb., Zákon o zrušení obsoletních právních předpisů
  • 72/2014 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi Českou republikou a Spojenými státy americkými o zlepšení dodržování daňových předpisů v mezinárodním měřítku a s ohledem na právní předpisy Spojených států amerických o informacích a jejich oznamování obecně známé jako Foreign Account Tax Compliance Act
  • 60/1999 Sb., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přijetí změn a doplňků Přílohy I - Řád pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečného zboží (RID) Přípojku B - Jednotné právní předpisy pro smlouvu o mezinárodní železniční přepravě zboží (CIM) k Úmluvě o mezinárodní železniční přepravě (COTIF) ze dne 9. května 1980
  • 29/1998 Sb., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o vyhlášení Přílohy I - Řád pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečného zboží (RID) Přípojku B - Jednotné právní předpisy pro smlouvu o mezinárodní železniční přepravě zboží (CIM) k Úmluvě o mezinárodní železniční přepravě (COTIF) ze dne 9. května 1980 (úplné znění, jak vyplývá z pozdějších změn a doplnění)

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 351 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 211 až 220

Může starosta využívat home office mimo úřední dny obecního úřadu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jaká rizika kryje pojištění odpovědnosti obce?

Vždy záleží na konkrétním obsahu pojistné smlouvy a tam uvedeným pojistným rizikům. Současně je potřeba věnovat pozornost i tam uvedeným výlukám z pojištění (tj. rizikům, na která se pojištění nevztahuje).

Zpravidla pojištění odpovědnosti obce kryje povinnost obce nahradit škodu vzniklou třetím osobám na věci nebo na zdraví (pokud za ni obec odpovídá podle platných právních předpisů).

Příklady pojištění obcí a jejich příspěvkových organizací:

  • pojištění odpovědnosti za škody způsobené při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným postupem ve smyslu zákona č. 82/1998 Sb.,
  • pojištění odpovědnosti za škody obce jako poskytovatele sociálních služeb,
  • pojištění odpovědnosti za škody obce jako zřizovatele obecní či městské policie,
  • pojištění odpovědnosti za škody vzniklé v souvislosti se správou komunikací,
  • pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou vadným výrobkem (využijí například školní jídelny).
Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Seznam klíčových slov
Správnost této odpovědi garantuje
Vícha

JUDr. Tomáš Vícha
spolupracující právník, SATUM CZECH s.r.o.

Vícha

Je obec povinna zasíťovat pozemek, který změnou územního plánu změní z pozemku zemědělského na pozemek zastavitelný, pokud tento pozemek bude prodávat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je porušením zákona, pokud kontrolní výbor za celý kalendářní rok neprovedl žádnou kontrolu (nebyl svolán k zasedání)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jsou zákonem stanovena bezpečnostní pravidla pro počítačovou síť obecního úřadu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak má starosta postupovat v případě, že zaměstnanec obecního úřadu odmítne podepsat pracovní řád zaměstnanců obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Tajemník nebude schopen dlouhodobě z důvodů pracovní neschopnosti vykonávat svou funkci. Kdo může místo tajemníka uzavírat nové pracovní smlouvy? Kdo může stanovit plat novým ale i stávajícím zaměstnancům obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Byl již ve Sbírce zákonů zveřejněn zákon týkající se informačních systémů – „bypass“?

Dne 20.12.2024 byl ve Sbírce zákonů publikován zákon č. 437/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů.

Nový stavební zákon, tedy zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nový stavební zákon“), po výše uvedené změně upravuje v ust. § 334b použití informačních systémů stavební správy v přechodném období, přičemž přechodným obdobím se ve věcech stavebního řádu rozumí období do 31. prosince 2027, a ve věcech územního plánování období do 30. června 2025.

V článku II zákona č. 437/2024 Sb. jsou upravena přechodná ustanovení pro úkony, které nastaly od 1. července 2024 do dne nabytí účinnosti tohoto zákona, přičemž tyto úkony nejsou dotčeny, pokud byly učiněny v souladu s dosavadními právními předpisy nebo ust. § 334b stavebního zákona.

Zákon č. 437/2024 Sb. nabývá účinnosti dnem následujícím po dni jeho vyhlášení, tedy dne 21.12.2024.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Pokud zaměstnanec absolvuje během běžné pracovní doby v jednom dni více různých pracovních cest (např. 3x po dvou hodinách), sčítají se tyto pracovní cesty a jsou považovány za pracovní cestu nad 5 hodin, nebo jsou posuzovány samostatně a nárok na stravné za pracovní cestu nevzniká? V případě, že nevznikne nárok na stravné a zaměstnanec v tento den neodpracuje na pracovišti alespoň 3 hodiny, nemá ani nárok na stravenku. Jak můžeme v tomto případě postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obecní bytový dům nyní prochází rozsáhlou rekonstrukci, je z větší části zakryt lešením a přízemí je zakryto stavebním bedněním. Jeden z nájemců nebytových komerčních prostorů v domě (restaurace) tvrdí, že kvůli rekonstrukci mu byla zrušena zahrádka (jinak schválená v rámci tržního řádu), že má zabedněné prosklené výlohy restaurace včetně poutačů a reklamy, a že tímto způsobem je zásadně zasahováno do jeho podnikání. Je schopen doložit presumovaný ušlý zisk. Návštěvnost prý klesla o více než polovinu (v okolí jsou konkurenční, nezasažené restaurační provozy). Nájemce tak obec žádá o návrh řešení kompenzace (snížení nájmu, finanční kompenzace za ušlý zisk apod.). Je obec povinna a zároveň oprávněna mu v dané situaci nabídnout nějakou kompenzaci, a případně jakou? Jaké právní předpisy toto upravují?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.