V databázi máme 3 390 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání právní závaznost záměru

Nalezeno 16974 právních předpisů:

  • 72/1947 Sb., Ústavní zákon, kterým se mění předpisy o obnovení právního pořádku
  • 276/2023 Sb., Zákon o zrušení obsoletních právních předpisů
  • 35/2021 Sb., Zákon o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů
  • 629/2004 Sb., Zákon o zajištění právní pomoci v přeshraničních sporech v rámci Evropské unie
  • 81/1920 Sb., Zákon, kterým se vydávají po rozumu §u 10 zákona ze dne 16. dubna 1919, č. 215 Sb. zák. a nař., ustanovení o přídělu zabrané půdy a upravuje se právní poměr ku přidělené půdě. (Zákon přídělový.)

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 16 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 11 až 16

Jak dlouho musí být obecně závazná vyhláška zveřejněna na úřední desce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je nutné uvádět cenu věci při zveřejnění záměru prodeje?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Lze obecně závaznou vyhlášku nahradit novou obecně závaznou vyhláškou, aniž by ta původní byla zrušena?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec schválila záměr odprodat z majetku obce pozemek za 120 Kč/m2. Na tento záměr se přihlásili tři rovnocenní žadatelé. Jak postupovat dále? Je kupní cena ze záměru odprodat pro obec závazná?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Drobné stavby podle nového stavebního zákona nevyžadují povolení. Jak je to ovšem s nestavebními záměry – např. terénními úpravami, ty je třeba všechny povolovat? Starý stavební zákon takto striktní nebyl.

Dosavadní stavební zákon (zákon č. 183/2006 Sb.) v ustanovení § 80 odst. 3 vymezoval záměry, které nevyžadovaly rozhodnutí o změně využití území ani územní souhlas, přičemž aktu stavebního úřadu podléhaly tyto záměry pouze tehdy, pokud měly být realizovány na území, na nichž se prokazatelně nalézají archeologické nálezy, a dále též na záměry, pro které bylo třeba závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí a na záměry ve zvláště chráněných oblastech.

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) na tuto právní úpravu navazuje a taktéž upravuje nestavební záměry, pro které není třeba povolení změny využití území. V ustanovení § 214 odst. 1 nového stavebního zákona jsou pak – v návaznosti na dosavadní stavební zákon – upraveny obdobné záměry s dílčími modifikacemi.

I v případě nového stavebního pak platí, že tyto záměry vyžadují akt stavebního úřadu, v případě, že jde o:

a) území, pro které je vydán plán území s archeologickými nálezy,

b) záměry EIA,

c) záměr ve zvláště chráněném území, evropsky významné lokalitě nebo ptačí oblasti,

d) záměr v chráněném ložiskovém území.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Před čtyřmi lety proběhlo v naší obci místní referendum, které bylo platné a závazné. Nyní bylo vyhlášeno nové referendum, které je platné nikoliv však závazné (nebyla splněna podmínka potřebného počtu hlasů). Nahrazuje nové referendum referendum dřívější?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.