- 141/2001 Sb.m.s., Úmluva o rodičovské zodpovědnosti a opatření k ochraně dětí
- 243/2020 Sb., o pravomoci policie postihovat porušení opatření nařízených v souvislosti s výskytem SARS CoV-2
- 29/2019 Sb., vyhlášení Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/161
- 69/2014 Sb.m.s., oprava českého překladu Úmluvy o rodičovské zodpovědnosti
- ZP28/2007, o usnesení k pravomoci rozhodovat o nároku na náhradu újmy
Obec prodává pozemky určené k výstavbě rodinných domů a chce využít služeb realitní kanceláře. Který z orgánů města schválí smlouvu s realitní kanceláří – rada, nebo zastupitelstvo?
Může obec a na jakém základě poskytnout odměnu řediteli školy, která je příspěvkovou organizací a obec je zřizovatelem? Jelikož nám návrh na odměnu byl panem starostou zamítnut s vysvětlením, že obec není zaměstnavatelem ředitele školy a tudíž odměnu vyplácet nemůže, prosím o upřesnění postupu, o který zákon se lze opřít a jakým způsobem lze odměnu schválit a vyplatit.
Kdo určuje výši platů zaměstnancům obecního úřadu a kdo rozhoduje o jejich počtu? Mají zastupitelé nárok znát výši platů jednotlivých zaměstnanců?
Kdo schvaluje smlouvu o partnerství?
Který orgán obce schvaluje reklamní smlouvu, na základě které bude obci vyplacena finanční částka za umístění reklamního banneru?
Je nějak upraven způsob schvalování darů ze strany obce občanům, kteří byli postiženi povodní?
I v době povodně platí, že je zastupitelstvu obce vyhrazeno rozhodovat o poskytnutí věcných darů v hodnotě nad 100 000 Kč a peněžitých darů ve výši nad 100 000 Kč fyzické nebo právnické osobě v jednom kalendářním roce. Do uvedeného limitu se běžně jedná o zbytkovou pravomoc rady obce, nicméně v době povodně rozhoduje na místo rady obce starosta obce (a to i v případě, že si tuto pravomoc vyhradilo zastupitelstvo). Pakliže mu byla pravomoc rozhodovat o poskytování darů do určité výše svěřena radou obce, tak toto svěření se neruší, jen k tomu přibývá pravomoc rozhodovat až do výše 100 000 Kč (byla-li ale tato pravomoc svěřena obecnímu úřadu, nebo alespoň její část, tak nedochází k „přesunu“ na starostu). Jinak řečeno, v případě „střetu“ předchozího svěření radou obce a svěření na základě zákona při mimořádné události bude vykonávat obecní úřad pravomoci v souladu se svěřením a ostatní, předem nesvěřené pravomoci bude vykonávat starosta.
V této souvislosti lze ještě podotknou, že finanční pomoc (ať již ve formě peněžitého daru, dotace či návratné finanční výpomoci) bude mít zpravidla za následek změnu rozpočtu a s tím související nutnost provedení rozpočtového opatření. Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě ohrožující životy a majetek, tj. při povodni.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.