- 141/2001 Sb.m.s., Úmluva o rodičovské zodpovědnosti a opatření k ochraně dětí
- 243/2020 Sb., o pravomoci policie postihovat porušení opatření nařízených v souvislosti s výskytem SARS CoV-2
- 29/2019 Sb., vyhlášení Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/161
- 69/2014 Sb.m.s., oprava českého překladu Úmluvy o rodičovské zodpovědnosti
- ZP28/2007, o usnesení k pravomoci rozhodovat o nároku na náhradu újmy
Je omezení pravomoci obecní rady, případně starosty v obci, kde rada není volena, schválené obecním zastupitelstvem v předcházejícím volebním období, platné i pro nově zvolenou radu/starostu?
Jaké pravomoci má starosta obce podle krizového zákona?
Starosta obce jednak zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací, současně může zřídit za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán, zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření, plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a dále úkoly a opatření obsažené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností. V době krizového stavu pak starosta obce zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak již neučinil hasičský záchranný sbor kraje, nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce, organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva a zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace. Je však nezbytné zmínit, že krizovou situací může být např. mimořádná událost či vyhlášení stavu nebezpečí, nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu. Podstatně širší pravomoci má starosta obce s rozšířenou působností a hejtman kraje.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.