Jak může obec zorganizovat dražbu movitých věcí? Musí obec v případě dražby postupovat dle zákona o veřejných dražbách?
Po provedení obnovy katastrálního operátu bylo zjištěno, že na obecním pozemku je část stavby jiného vlastníka. Vlastník této stavby předkládá obci souhlasné prohlášení. Je v pravomoci rady toto prohlášení odsouhlasit?
Musí výpovědi nájemních/pachtovních smluv schvalovat zastupitelstvo obce v obcích, kde se rada obce nevolí?
Může záměr obce pronajmout obecní pozemky zveřejnit starosta, pokud v obci není rada?
Kdo schvaluje přijetí pracovníka údržby do stálého pracovního poměru?
Schválení proplacení dovolené starosty je v pravomoci rady, nebo zastupitelstva obce?
V kterém okamžiku zaniká komise, jakož poradní orgán rady obce?
Jsou pojistné smlouvy, které uzavřel tajemník obecního úřadu bez projednání v orgánech obce a které organizační řád obecního úřadu neumožňuje tajemníkovi uzavírat, neplatné?
Musí zastupitelstvo obce schvalovat poskytování dotací či návratných finančních výpomocí i v době povodně?
Zastupitelstvu obce je vyhrazeno schvalovat poskytování dotací a návratných finančních výpomocí nad 250 000 Kč v jednotlivém případě fyzickým nebo právnickým osobám a uzavření veřejnoprávních smluv o jejich poskytnutí, vyjma situace, kdy je návratná finanční výpomoc (vyšší jak 250 000 Kč) poskytována příspěvkovým organizacím obce. Toto rozhodování bude dle důvodové zprávy náležet do vyhrazené pravomoci rady obce (poskytování návratné finanční výpomoci obecní příspěvkové organizaci je úkolem zřizovatele).
V případě dotací a návratných finančních výpomocí ostatním osobám v době krizového stavu bude toto rozhodování náležet do nevyhrazené pravomoci rady obce, s možností zastupitelstva si takové rozhodnutí vyhradit pro sebe. Přičemž v době mimořádných událostí může v rámci zbytkové pravomoci rady obce rozhodovat starosta. Krizovým stavem se dle krizového zákona rozumí mimořádná událost podle zákona o integrovaném záchranném systému, narušení kritické infrastruktury nebo jiné nebezpečí, při nichž je vyhlášen stav nebezpečí, nouzový stav nebo stav ohrožení státu. Tedy mezi mimořádné události je za jisté možné zařadit i povodně.
V této souvislosti lze ještě podotknou, že finanční pomoc (ať již ve formě peněžitého daru, dotace či návratné finanční výpomoci) bude mít zpravidla za následek změnu rozpočtu a s tím související nutnost provedení rozpočtového opatření. Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě ohrožující životy a majetek, tj. při povodni.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.