V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání rozpočet

Nalezeno 4152 právních předpisů:

  • 434/2024 Sb., Zákon o státním rozpočtu České republiky na rok 2025
  • 433/2023 Sb., Zákon o státním rozpočtu České republiky na rok 2024
  • 449/2022 Sb., Zákon o státním rozpočtu České republiky na rok 2023
  • 355/2019 Sb., Zákon o státním rozpočtu České republiky na rok 2020
  • 600/2020 Sb., Zákon o státním rozpočtu České republiky na rok 2021

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 211 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 201 až 210

Obec na základě žádosti schválila bezúročnou půjčku zaměstnanci ve výši 100 tis. Kč na dostavbu rodinného domu. Bude vypracována veřejnoprávní smlouva o návratné finanční výpomoci. Musí být v podmínkách smlouvy předložení dokladů za poskytnuté peníze? Splácet bude 2 roky, musí být doklady předloženy dříve než dojde ke splacení, případně v jakém časovém horizontu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec je vlastníkem budovy, ke které má právo hospodaření příspěvková organizace zřízená obcí. Může příspěvková organizace tyto prostory pronajímat třetím osobám a zároveň požadovat nájemné i po svém zřizovateli?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Starosta obce bez souhlasu a informování členů rady podal žádost na přeshraniční projekt, kde v čestném prohlášení podepsal, že si je vědom dofinancování a že tyto finanční prostředky má obec připraveny. Ovšem obec tyto finanční prostředky k dispozici nemá a nemá ani na předfinancování. Starosta se před podáním projektu neinformoval ani u správce rozpočtu, jak mu ukládá směrnice, dále o projektu neinformoval místostarostu ani radní na jednání rady a projekt podal bez konzultace i schválení. Jak v takovém případě postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V obci se nachází kostel, jehož vlastníkem je farnost. Farní úřad požádal obec o finanční příspěvek na jeho opravu. Jak může obec tyto finanční prostředky poskytnout?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec chce poskytnout finanční příspěvek místnímu sboru dobrovolných hasičů. Musí se jednat o dotaci? A jak má být taková žádost formulována?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je nějak upraven způsob schvalování darů ze strany obce občanům, kteří byli postiženi povodní?

I v době povodně platí, že je zastupitelstvu obce vyhrazeno rozhodovat o poskytnutí věcných darů v hodnotě nad 100 000 Kč a peněžitých darů ve výši nad 100 000 Kč fyzické nebo právnické osobě v jednom kalendářním roce. Do uvedeného limitu se běžně jedná o zbytkovou pravomoc rady obce, nicméně v době povodně rozhoduje na místo rady obce starosta obce (a to i v případě, že si tuto pravomoc vyhradilo zastupitelstvo). Pakliže mu byla pravomoc rozhodovat o poskytování darů do určité výše svěřena radou obce, tak toto svěření se neruší, jen k tomu přibývá pravomoc rozhodovat až do výše 100 000 Kč (byla-li ale tato pravomoc svěřena obecnímu úřadu, nebo alespoň její část, tak nedochází k „přesunu“ na starostu). Jinak řečeno, v případě „střetu“ předchozího svěření radou obce a svěření na základě zákona při mimořádné události bude vykonávat obecní úřad pravomoci v souladu se svěřením a ostatní, předem nesvěřené pravomoci bude vykonávat starosta.

V této souvislosti lze ještě podotknou, že finanční pomoc (ať již ve formě peněžitého daru, dotace či návratné finanční výpomoci) bude mít zpravidla za následek změnu rozpočtu a s tím související nutnost provedení rozpočtového opatření. Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě ohrožující životy a majetek, tj. při povodni.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Související automatické dokumenty
Seznam klíčových slov
Správnost této odpovědi garantuje
Chmelík

JUDr. Václav Chmelík
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Chmelík

Může dobrovolný svazek obcí založit příspěvkovou organizaci za účelem zajištění sociálních služeb?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jsme obec T dříve spadající pod spadovou oblast města Ř. Rada města Ř nám předložila návrh na uzavření dohody o finančním příspěvku na úhradu výdajů za předškolní dítě v MŠ Ř.Požadovaná částka je celkem ve výši xxx,- Kč za docházku celkem 13 dětí z obce T do MŠ v Ř. Dovolte mi požádat o komentář k oprávněnosti tohoto požadavku.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může obec zaměstnávat řadového neuvolněného zastupitele na dohodu o provedení práce nebo na dohodu o pracovní činnosti (pouze stavební a zednické práce)? Jedná se o střet zájmů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí zastupitelstvo obce schvalovat poskytování dotací či návratných finančních výpomocí i v době povodně?

Zastupitelstvu obce je vyhrazeno schvalovat poskytování dotací a návratných finančních výpomocí nad 250 000 Kč v jednotlivém případě fyzickým nebo právnickým osobám a uzavření veřejnoprávních smluv o jejich poskytnutí, vyjma situace, kdy je návratná finanční výpomoc (vyšší jak 250 000 Kč) poskytována příspěvkovým organizacím obce. Toto rozhodování bude dle důvodové zprávy náležet do vyhrazené pravomoci rady obce (poskytování návratné finanční výpomoci obecní příspěvkové organizaci je úkolem zřizovatele).

V případě dotací a návratných finančních výpomocí ostatním osobám v době krizového stavu bude toto rozhodování náležet do nevyhrazené pravomoci rady obce, s možností zastupitelstva si takové rozhodnutí vyhradit pro sebe. Přičemž v době mimořádných událostí může v rámci zbytkové pravomoci rady obce rozhodovat starosta. Krizovým stavem se dle krizového zákona rozumí mimořádná událost podle zákona o integrovaném záchranném systému, narušení kritické infrastruktury nebo jiné nebezpečí, při nichž je vyhlášen stav nebezpečí, nouzový stav nebo stav ohrožení státu. Tedy mezi mimořádné události je za jisté možné zařadit i povodně.

V této souvislosti lze ještě podotknou, že finanční pomoc (ať již ve formě peněžitého daru, dotace či návratné finanční výpomoci) bude mít zpravidla za následek změnu rozpočtu a s tím související nutnost provedení rozpočtového opatření. Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě ohrožující životy a majetek, tj. při povodni.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Chmelík

JUDr. Václav Chmelík
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Chmelík