V databázi máme 3 390 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání souhlas

Nalezeno 9966 právních předpisů:

  • 43/1988 Sb., Ústavní zákon České národní rady o souhlasu ke změnám hranic České socialistické republiky na hraničních vodních tocích s Polskou lidovou republikou
  • 121/1981 Sb., Ústavní zákon o souhlasu ke změnám hranic České socialistické republiky s Německou demokratickou republikou
  • 30/1974 Sb., Ústavní zákon České národní rady o souhlasu ke změnám hranic České socialistické republiky
  • 29/2023 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přijetí Českou republikou změn přílohy III Rotterdamské úmluvy o postupu předchozího souhlasu pro určité nebezpečné chemické látky a pesticidy v mezinárodním obchodu
  • 35/2018 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přijetí Českou republikou změn přílohy III Rotterdamské úmluvy o postupu předchozího souhlasu pro určité nebezpečné chemické látky a pesticidy v mezinárodním obchodu

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 298 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 161 až 170

Může člen kontrolního výboru úkolovat předsedu kontrolního výboru, aby incioval předsedu finančního výboru ke kontrole určitých účetních dokladů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V obci působí dvě organizace sdružení dobrovolných hasičů. Jedno z nich požádalo, zda by mohlo mít formálně sídlo na adrese obecního úřadu, protože je po nich vyžadováno z důvodu zápisu do spolkového rejstříku, aby měli sídlo u právnické osoby, u fyzické osoby už to prý nejde. Nyní ale se stejným požadavkem přišla i druhá organizace. Mají ústřední orgány SDH ČMS ve svém požadavku registrovat sídlo svých organizací na adrese obecního úřadu (nebo hasičské zbrojnice, která je rovněž v majetku obce) nějakou právní oporu – vychází to z z občanského zákoníku? Nebo si jen ulehčují situaci a my jim nemusíme vyhovět?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Občan podal námitku (6 stránek, nebyl přítomen na zasedání)) k usneseni zastupitelstva obce o nezákonnosti jeho přijetí. Jde o souhlas s umístěním vodoměrné šachty na obecním pozemku pro 3 investory. V závěru uvádí požadavky na další informace. Musíme zařadit námitku, jak požadují? Můžeme na zastupitelstvu odsouhlasit, že o ní nebudeme jednat? V jakém rozsahu a do kdy musíme odpovědět na požadavky v závěru námitky? Nemusíme na požadavky v závěru textu reagovat pokud nebudeme o věci na zastupitelstvu jednat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Má obec jako zřizovatel právo požadovat přehled o čerpání z účtu příspěvkovou organizací (Mateřské školy)? Má obec jako zřizovatel právo na to, aby sama vedla účetnictví příspěvkové organizace (Mateřské školy)? Může paní ředitelka MŠ samovolně založit nový účet (druhý účet příspěvkové organizace) a pouze tuto skutečnost zřizovateli oznámit? Může paní ředitelka držet v osobní držbě částky z pokladny mateřské školy ve výši cca 30 000 Kč, a to po delší dobu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Matka coby vlastník nemovitosti chce zrušit trvalý pobyt svému nezletilému synovi, který je ve výchovném ústavu, ze kterého opakovaně utíká. Je možné v takovém případě zrušit trvalý pobyt?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak má obec postupovat v procesu změny hranic bez sloučení s jinou obcí?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Drobné stavby podle nového stavebního zákona nevyžadují povolení. Jak je to ovšem s nestavebními záměry – např. terénními úpravami, ty je třeba všechny povolovat? Starý stavební zákon takto striktní nebyl.

Dosavadní stavební zákon (zákon č. 183/2006 Sb.) v ustanovení § 80 odst. 3 vymezoval záměry, které nevyžadovaly rozhodnutí o změně využití území ani územní souhlas, přičemž aktu stavebního úřadu podléhaly tyto záměry pouze tehdy, pokud měly být realizovány na území, na nichž se prokazatelně nalézají archeologické nálezy, a dále též na záměry, pro které bylo třeba závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí a na záměry ve zvláště chráněných oblastech.

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) na tuto právní úpravu navazuje a taktéž upravuje nestavební záměry, pro které není třeba povolení změny využití území. V ustanovení § 214 odst. 1 nového stavebního zákona jsou pak – v návaznosti na dosavadní stavební zákon – upraveny obdobné záměry s dílčími modifikacemi.

I v případě nového stavebního pak platí, že tyto záměry vyžadují akt stavebního úřadu, v případě, že jde o:

a) území, pro které je vydán plán území s archeologickými nálezy,

b) záměry EIA,

c) záměr ve zvláště chráněném území, evropsky významné lokalitě nebo ptačí oblasti,

d) záměr v chráněném ložiskovém území.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Příspěvková organizace obce si bude brát úvěr. Musí přijetí úvěru schválit některý z orgánů zřizující obce, nebo je přijetí úvěru plně v kompetenci statutárního orgánu příspěvkové organizace?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je obec jakožto zaměstnavatel povinna určit svým zaměstnancům dobu čerpání dovolené podle písemného rozvrhu čerpání dovolené (vydaného s předchozím souhlasem odborové organizace a rady zaměstnanců)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak má být zaznamenáno ústně podané oznámení?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.