V databázi máme 3 390 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání správní úřad

Nalezeno 20005 právních předpisů:

  • 35/2021 Sb., Zákon o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů
  • 58/1931 Sb., Vyhláška, jíž se uveřejňuje seznam správních úřadů, patřící k Dohodě mezi republikou Československou a královstvím Španělským o vzájemné právní pomoci ve věcech občanských a obobchodních, podepsané v Madridě dne 26. listopadu 1927.
  • 5/2022 Sb., Nález Ústavního soudu ze dne 30. listopadu 2021 sp. zn. Pl. ÚS 18/21 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení zákona č. 35/2021 Sb., o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů, § 12 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, § 8 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a § 45 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů
  • 186/2012 Sb., Nález Ústavního soudu ze dne 24. dubna 2012 sp. zn. Pl. ÚS 54/10 ve věci návrhu na zrušení částí ustanovení § 192 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, § 68 odst. 3 písm. a) zákona č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění pozdějších předpisů, § 124 odst. 5 písm. a) zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů, § 34 odst. 4 zákona č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců a poslanců Evropského parlamentu, ve znění pozdějších předpisů, § 73 odst. 4 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, § 48 odst. 3 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, § 53 odst. 4 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, § 111 zákona č. 218/2002 Sb., o službě státních zaměstnanců ve správním úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech (služební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a § 65 odst. 1 zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů
  • 110/1946 Sb., Nařízení o zrušení nebo změně rozhodnutí správních úřadů z doby nesvobody a o úřadech zřízených v době nesvobody

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 102 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 71 až 80

Je funkce předsedy kontrolního výboru slučitelná s výkonem zaměstnance obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jsou úředníky ve smyslu zákona tajemník městského úřadu a zaměstnankyně městského úřadu vykonávající funkci personalistky, která má na starosti i vzdělávání úředníků?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Matriční úřad provedl zápis otcovství na základě neplatně učiněného souhlasného prohlášení rodičů o určení otcovství. Souhlasné prohlášení o určení otcovství je neplatné z toho důvodu, že bylo učiněno opatrovníkem osoby (otce) omezeného ve svéprávnosti před matričním úřadem. Může matriční úřad v tomto případě provést opravu zápisu v matriční knize? O výše popsaném nesprávném postupu již matriční úřad informoval matku nezletilých dětí i opatrovníka otce omezeného ve svéprávnosti s poučením, aby některá z těchto osob podala návrh k soudu na určení otcovství s uvedením důvodu, že domnělý otec je osobou omezenou ve svéprávnosti. O výše popsaném nesprávném postupu matriční úřad taktéž informoval osud, který však pouze písemně sdělil, že sdělení matričního úřadu bere na vědomí. Měl by matriční úřad učinit ve věci ještě nějaké další kroky?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Chtěli bychom s nově přijímaným (řadovým) úředníkem uzavřít pracovní poměr na dobu určitou. Je v tomto případě nutné vyhlásit veřejnou výzvu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Došlo v souvislosti s novým stavebním zákonem ke změně ustanovení § 8 odst. 2 písm. c) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích? Jsou orgány územního samosprávného celku i nadále osvobozeny od placení správních poplatků, pokud je provádí úřad téhož územního samosprávného celku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Podle je řízení o dodatečném povolení stavby součástí řízení o nařízení odstranění stavby. Podle ustanovení § 79 odst. 5 správního řádu jsme jako stavební úřad povinni uložit povinnost nahradit náklady řízení účastníkovi řízení, který řízení vyvolal porušením své povinnosti. Pakliže dojde k dodatečnému povolení stavby, budeme jako stavební úřad současně ukládat povinnost nahradit náklady řízení o nařízení odstranění stavby?

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) skutečně stavoví v ustanovení § 255 odst. 4, že řízení o dodatečném povolení stavby je součástí řízení o nařízení odstranění stavby.

Podle ustanovení § 79 odst. 5 správního řádu platí: „Povinnost nahradit náklady řízení paušální částkou uloží správní orgán účastníkovi, který řízení vyvolal porušením své právní povinnosti. Prováděcí právní předpis stanoví výši paušální částky nákladů řízení a výši paušální částky nákladů řízení ve zvláště složitých případech nebo byl-li přibrán znalec. V případech hodných zvláštního zřetele lze výši paušální částky na požádání snížit.“

Skončí-li řízení o nařízení odstranění stavby, jehož součástí je dodatečné povolení stavby, dodatečným povolením takové stavby, odpadne důvod pro vedení řízení o nařízení odstranění stavby a stavební úřad by jej měl zastavit (v rámci rozhodnutí o dodatečném povolení stavby).

Zpravidla platí, že v případě, kdy je řízení z moci úřední zahajované z důvodu porušení povinnosti zastaveno, neukládá se povinnost nahradit náhradu nákladů řízení paušální částkou. Tuto paušální částku aktuálně stanoví ustanovení § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb., o rozsahu hotových výdajů a ušlého výdělku, které správní orgán hradí jiným osobám, a o výši paušální částky nákladů řízení, ve znění pozdějších předpisů. Nový stavební zákon toto výslovně neřeší. Nicméně dojde-li k dodatečnému povolení stavby, odpadne důvod pro vedení řízení o nařízení odstranění stavby. Za těchto okolností by neměl stavební úřad uložit povinnost nahradit náklady řízení o nařízení odstranění stavby, jelikož toto řízení bude zastavováno.

Pro úplnost je vhodné upozornit na to, že podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o správních poplatcích“), podléhá dodatečné povolení vyššímu správnímu poplatku než povolení standardního záměru. Výši tohoto poplatku upravuje příloha – Sazebník – Část I. – Položka 18 bod 12. zákona o správních poplatcích.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Obec chce zrušit přestupkovou komisi a výkon agendy na úseku přestupků zabezpečit uzavřením dohody o provedení práce s osobou vykonávající agendu přestupků ve vedlejší obci. Je tento postup možný? Může agendu přestupků vykonávat pouze správní orgán bez přestupkové komise?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je přípustné, aby v případě výběrové komise podle § 8 odst. 2 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, která je ze zákona složena alespoň z jedné třetiny z úředníků územního samosprávného celku, který výběrové řízení vyhlásil, byli mezi tyto úředníky počítáni i starosta, místostarosta, další uvolnění zastupitelé, radní či zastupitelé?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec vybudovala kanalizaci, občan se nechce připojit. Jakou máme pravomoc ho k připojení donutit? Postačí, pokud doloží, že odpadní vody řádně likviduje?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může občan obce požadovat informace o platech zaměstnanců obce? V jaké míře je obec povinna tyto informace poskytnout vzhledem k ochraně osobních údajů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.