- 55/2013 Sb., o uzavření smluv o vypořádání mezi ČR a církvemi
- 79/2009 Sb.m.s., ukončení platnosti dvoustr. smluv ve vztahu k Bělorusku
- 297/2010 Sb., vzor formuláře pro ozn. o nabídkovém řízení pro výběr dopravce
- AD03/2001, nová pojistná smlouva s Generali Pojišťovnou ve prospěch advokátů
- 80/2009 Sb.m.s., ukončení platnosti dvoustr. smluv ve vztahu ke Kyrgyzstánu
Může osoba zaměstnaná na dohodu o pracovní činnosti zároveň jako osoba samostatně výdělečně činná fakturovat práce zaměstnavateli? Je pak na rozhodnutí zaměstnance, zda bude činnosti vykonávat v rámci dohody o pracovní činnosti či dodávat jako osoba samostatně výdělečně činná?
Zastupitelstvo schválilo uzavření kupní smlouvy na prodej obecního pozemku. Záměr obce na prodej byl řádně zveřejněn. Kupující, který projevil zájem o koupi na základě zveřejněného záměru (podal písemnou žádost) se po schválení usnesení v zastupitelstvu obce rozmyslel a chtěl by jako kupujícího uvést sebe a také svou přítelkyni, jelikož žádá o úvěr z banky. Je možné mu nějakým způsobem vyjít vstříc? Jak postupovat?
Je nutné provést zadávací řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek v případě, že obec chce zřídit spořící účty/termínované vklady (tzn. nové smlouvy s jinou než dosavadní bankou)?
Může místostarosta jako živnostník provádět a fakturovat obci zámečnické práce?
Žádá-li obec o vydání povolení k vybudování vodního díla, je povinna platit příslušnému správnímu úřadu správní poplatek za vydání tohoto povolení?
Může obec uzavřít pojištění obecné odpovědnosti pro spolky registrované na území dané obce?
Novému vedení obce přicházejí k proplacení faktury za dodávky, ke kterým neexistuje smlouva ani objednávka a ani žádné usnesení rady či zastupitelstva obce. Jak postupovat?
Má tajemník obce pravomoc sám uzavírat za obec kolektivní smlouvu s odborovou organizací?
Je možné v souvislosti s válkou na Ukrajině poskytovat dary, nebo je nezbytné finanční příspěvky poskytovat jako dotace?
Zákon neomezuje (kromě schvalování zastupitelstvem od určité výše) poskytování finančních příspěvků v tom, zda má jít o dary či dotace. Lze se setkat s názory, že obce by měly upřednostňovat formu dotace, avšak zákon takový požadavek výslovně nestanovuje, tudíž poskytování darů není vyloučeno.
Je-li finanční příspěvek poskytován neziskovým organizacím, je dle našeho názoru forma daru, která je z povahy věci méně administrativně náročná, vhodnější – již z podstaty fungování neziskové organizace plyne účel, na jaký budou prostředky využity. Totéž podle našeho názoru platí i v případě poskytování příspěvku fyzickým osobám v této souvislosti.
Pokud má obec v případě poskytování finančních prostředků zájem kontrolovat, jakým způsobem budou finanční prostředky konkrétně využity, lze využít formu dotace, kdy zákon mj. stanovuje povinnost vyúčtování dotace. Nelze však ani vyloučit uzavření darovací smlouvy, kde obec jako dárce ve smlouvě stanoví účel, ke kterému mají být poskytnuté peníze použity a způsob, jak bude uvedené kontrolováno.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.