V databázi máme 3 381 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání vlastník

Bylo nalezeno 329 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 141 až 150

Obec zveřejnila záměr směnit pozemek s jiným vlastníkem. Na pozemku získaném směnou má v úmyslu v budoucnu vystavět novou budovu školy a místní komunikaci. Na obec se obrátil vlastník nemovitosti sousedící s pozemky, které obec zamýšlí směnit s žádostí o jejich koupi. Obec trvá na směně pozemků. Jakým způsobem by měla obec dále postupovat? Má zastupitelstvo nejprve přijmout usnesení, které bude odmítat žádost o koupi pozemků a teprve následně schválit provedení směny pozemků?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Část místní komunikace leží na pozemku, který není ve vlastnictví obce, přičemž vlastník tohoto pozemku udělal na místní komunikaci skládku dřeva. Jak má obec postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Podle nové právní úpravy zákona o pozemních komunikacích rozhodne o povolení připojení sousední nemovitosti k místní komunikaci stavební úřad a nikoliv obec. Obec nově vydává pouze souhlas vlastníka s připojením k místní komunikaci. Jaký charakter má toto povolení? Je nutné, aby obec žádost posuzovala z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu, případně může si obec vyžádat stanovisko Policie ČR?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec je vlastníkem budovy, ke které má právo hospodaření příspěvková organizace zřízená obcí. Může příspěvková organizace tyto prostory pronajímat třetím osobám a zároveň požadovat nájemné i po svém zřizovateli?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak postupovat při sporu dvou občanů, kteří jako hranici pozemku mají zeď domu jednoho z nich a o tu zeď si druhý vlastník pozemku opírá trámy, dřevo a jiný nevhodný materiál, a tím dochází k vlhnutí a plísni v daném domě? Domluva mezi sousedy není možná, odmítají vzájemnou dohodu a chtějí po obci, aby rozhodla za ně. Má obec nějaké pravomoci, jak tento spor řešit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V jednom z domů v obci se nekontrolovatelně množí psi. Sousedé si stěžují, že psi v noci velmi kňučí a sténají. Vlastník nikomu nechce umožnit vstup, ať už veterináři nebo komukoliv, kdo by psům mohl pomoci. Jak může obec postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec provedla opravu kapličky, která se v té době nacházela na jejím pozemku, avšak nebyla zapsána jako stavba. Nyní kaplička stále není jako stavba zapsána, avšak stojí na pozemku jiného vlastníka. Ten nehodlá kapličku opravit, avšak nic nenamítá, provedla-li by opravu obec. Obec však nemůže investovat do stavby, která neexistuje a kdy není obec ani pozemek. Jakým způsobem lze tuto stavbu legalizovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Do jaké míry musí obec udržovat ve sjízdném stavu pozemní komunikaci? Dle pasportu komunikaci se jedná o místní komunikaci. Jde o nezpevněnou cestu do lesa k penzionu a k několika chatám, v zimě neobývaných. Původní majitel zajišťoval zimní údržbu sám.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Po veřejném projednání při pořizování územního plánu podle nového stavebního zákona byly ze strany vlastníka jednoho z pozemků podány námitky namísto připomínek. Jak máme s takovým podáním naložit?

Dle dosavadního stavebního zákona (zákona č. 183/2006 Sb.) proti návrhu územního plánu, resp. návrhu změny územního plánu, mohla taxativně vymezená skupina osob podat námitky, každý mohl uplatnit své připomínky ve lhůtě 7 dnů ode dne veřejného projednání. Osobami kvalifikovanými k podání námitek byli vlastníci pozemků a staveb dotčených návrhem, oprávněný investor a zástupce veřejnosti.

Náležitosti námitek vyplývaly mj. z dosavadního stavebního zákona (pořád se jedná o podání ve smyslu správního řádu, tudíž bylo nutné obsáhnout i obecné náležitosti podání). Po uplatnění námitek a připomínek došlo ze strany pořizovatele ve spolupráci s určeným zastupitelem k přípravě návrhu rozhodnutí o námitkách a návrhu vypořádání připomínek.

Dle ustanovení § 97 odst. 4 nového stavebního zákona (zákona č. 283/2021 Sb.) nelze proti návrhu územně plánovací dokumentace, tedy ani návrhu územního plánu a návrhu jeho změny, podávat námitky. Lze tedy vůči návrhu územně plánovací dokumentace uplatnit připomínky, které může uplatnit každý do 15 dnů ode dne veřejného projednání. Ustanovení § 97 odst. 2 nového stavebního zákona pak stanoví, že připomínka kromě obecných náležitostí podle správního řádu musí obsahovat též odůvodnění a vymezení území dotčeného připomínkou.

I v případě připomínek podle nového stavebního zákona platí obecná právní úprava obsažená ve správním řádu, že se podání posuzuje podle svého skutečného obsahu, nikoliv podle toho, jak je označeno (dle ustanovení § 37 odst. 1 věta druhá správního řádu platí: „Podání se posuzuje podle svého skutečného obsahu a bez ohledu na to, jak je označeno.“)

V naznačeném případě platí, že splnilo-li podání podatele obsahové náležitosti námitek dle dosavadního stavebního zákona, pak nepochybně naplňuje požadavky na obsahové náležitosti připomínek podle nového stavebního zákona. Za situace, kdy nový stavební zákon vylučuje možnost podat námitky ve smyslu části šesté správního řádu proti návrhu opatření obecné povahy, je nezbytné takové podání vyhodnotit jako připomínky ve smyslu nového stavebního zákona a též s ním tímto způsobem naložit a vypořádat.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Seznam klíčových slov
Související vzdělávání
Další nalezené související vzdělávací kurzy
Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož