- 207/2021 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích
- 60/1926 Sb., o úpravě závazků v rak.-uh. korunách s Rakouskem
- 103/2005 (TV), , kterým se stanoví rozsah vyúčtování ceny podle druhu služby
- 104/2005 (TV), , kterým se stanoví rozsah položkového vyúčtování ceny
- 5/1945 Ú.l., o vyúčtování a inventuře v podnicích ve správě býv. majetk. úřadu
Je možné v darovací smlouvě specifikovat, na co budou finanční prostředky daru použity a sjednat povinnost předložení vyúčtování poskytnutého finančního daru?
Jakým způsobem má být obcí poskytován účelový příspěvek její příspěvkové organizaci (základní škole) určený na pořízení movitého majetku v hodnotě jednotlivé věci nad 40 tis. Kč? Může být tento příspěvek součástí příspěvku na provoz, či nikoliv?
Tajemnice úřadu podala výpověď, přičemž při skončení pracovního poměru vymazala veškeré dokumenty potřebné pro vyúčtování zakázek, dále všechny mzdové a personální podklady její i ostatních zaměstnanců, nepředložila vyúčtování dotací a zároveň nevrátila technická zařízení, která patřila městu. Jak v daném případě postupovat?
Může starosta obce uplatňovat nárok na cestovní náhrady v případě, kdy koná pojížďky pouze po obci?
Obci byl doručen e-mail s přílohou naskenované žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Text mailu je následující: Vážený pane starosto, jsem energetický poradce a vím, že vaší obci dokáži přinést úspory v oblasti energetiky, a proto Vám v příloze zasílám Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb. Dovoluji si Vás tímto požádat o zaslání ročního vyúčtování faktur energií u vaší obce.“ Jak má obec, a zda vůbec, na podanou žádost reagovat?
Může být starosta jedné malé obce zároveň úředníkem městského úřadu jiné obce? Jako úředník by vykonával činnosti – rozpočet obce a vyúčtování dotací.
Rádi bychom pomohli Ukrajině a jejím občanům. Naše obec hodlá zřídit transparentní účet s tím, že občané budou moci přispět i hotovými penězi do kasičky, následně bude vkládáno na účet. Prosím o informaci, resp. postup, jakým způsobem toto realizovat.
Jedná se o tzv. veřejnou sbírku, jejíž pořádání je regulováno zákonem. Podle zákona musí obec oznámit, že hodlá veřejnou sbírku konat, písemně krajskému úřadu, kde je možné uvést důvody hodné zvláštního zřetele, aby mohla být sbírka zahájena ve lhůtě kratší než 30 dnů od přijetí oznámení (takovým důvodem je právě zmírnění následků ozbrojeného konfliktu). Krajský úřad by měl osvědčit konání sbírky.
Oznámení musí v prvé řadě obsahovat název a sídlo obce, jakož i usnesení příslušného orgánu o souhlasu s konáním sbírky (rady obce), jméno, příjmení, datum narození a adresu místa trvalého pobytu starosty.
V oznámení musí být dále uvedeny následující skutečnosti:
a) účel sbírky (mají-li být z čistého výtěžku sbírky hrazeny režijní náklady, uvede se v účelu sbírky také nejvyšší procentní část čistého výtěžku, která může být takto použita),
b) území, na němž se sbírka bude konat,
c) datum zahájení a datum ukončení sbírky, popřípadě informaci, že sbírka bude konána na dobu neurčitou,
d) způsob provádění sbírky,
e) název a adresu banky nebo její pobočky nebo pobočky zahraniční banky, u níž je zřízen bankovní účet ke shromažďování příspěvků získaných sbírkou, a číslo tohoto účtu,
f) podmínky pro otevření a zjištění obsahu pokladniček,
g) určení výše příspěvku při prodeji předmětů, v jejichž prodejní ceně je příspěvek zahrnut, nebo určení výše příspěvku na vstupenkách, koná-li se sbírka i tímto způsobem
h) den v roce, ke kterému bude zpracováno roční průběžné vyúčtování, koná-li se sbírka na dobu neurčitou nebo na dobu určitou po dobu delší než 1 rok,
i) den v roce, ke kterému bude zpracováno první roční průběžné vyúčtování, není-li tento den totožný s dnem uvedeným v písm. h).
Případnou změnu kteréhokoli z údajů v oznámení nebo v připojených dokladech je obec povinna oznámit příslušnému krajskému úřadu nejpozději do 10 pracovních dnů.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.