V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání zmocnění

Nalezeno 3281 právních předpisů:

  • 34/2022 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu doplňujícího Úmluvu o potlačení protiprávního zmocnění se letadel
  • 96/1974 Sb., Vyhláška ministra zahraničních věcí o Úmluvě o potlačení protiprávního zmocnění se letadel
  • 465/2005 Sb., Nařízení vlády vydané na základě zmocnění uvedeného v zákoně o podpoře výstavby družstevních bytů
  • 111/1946 Sb., Zákon o zmocnění ke sjednávání zahraničních úvěrů
  • 187/1919 Sb., Zákon, jímž se upravuje oběh a správa platidel v Československém státě a doplňuje se zmocnění ministerstva financí dané zákonem ze dne 25. února 1919, č. 84 Sb. z. a n.

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 35 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 1 až 10

Je někde k dispozici souhrn (přehled zákonů) zákonných zmocnění pro vydávání nařízení obce a obce s rozšířenou působností?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Starosta zastupuje obec ve spolku, jehož je obec členem. Postačuje obecné zmocnění starosty v o zastupování obce ve spolku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Za jakých okolností se může obec nechat zastupovat na základě plné moci, který orgán obce o tom rozhodne?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Mezi starostou a místostarostou nejsou písemně rozděleny pravomoci. Při žádání o výměnu technického průkazu obecního vozidla byla po místostarostovi vyžadována plná moc. Výpis z usnesení o jmenování nestačil. Lze toto nějak ošetřit, aby nebylo nutné kvůli každé záležitosti vystavovat plnou moc?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Za účelem podání kvalifikovaných námitek jsme hodlali zmocnit zástupce veřejnosti tak, jak jsme již v minulosti učinili. Nicméně v novém stavebním zákoně jsme nenalezli podmínky pro zmocnění zástupce veřejnosti. Za jakých podmínek bude možné zmocnit zástupce veřejnosti dle nového stavebního zákona?

Institut zástupce veřejnosti je v dosavadním stavebním zákoně (zákoně č. 183/2006 Sb.) upraven v ustanovení § 23. Zástupce veřejnosti je následně oprávněn podávat námitky proti návrhu zásad územního rozvoje (srov. ustanovení § 39 odst. 2 dosavadního stavebního zákona), proti návrhu územního plánu (srov. ustanovení § 52 odst. 2 dosavadního stavebního zákona), a to včetně případných aktualizací či změn. I v případě územního opatření o stavební uzávěře je zástupce veřejnosti oprávněn podávat námitky (srov. ustanoven § 98 odst. 3 dosavadního stavebního zákona).

Zástupce veřejnosti umožňuje patřičnému počtu osob, které by standardně nemohly podávat vůči návrhu územního plánu či jeho změně námitky, námitky podat, neboť námitky jsou dle dosavadního stavebního zákona vyhrazeny pouze vlastníkům pozemků a staveb, oprávněnému investorovi a zástupci veřejnosti. Všichni ostatní mohou podávat proti návrhu své připomínky. Dle dosavadní právní úpravy platí, že připomínky musí být vypořádány, zatímco o námitkách musí být rozhodnuto.

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) stanoví, že proti návrhům územně plánovací dokumentace může každý podávat připomínky (viz ustanovení § 97 odst. 1 nového stavebního zákona) s tím, že námitky jsou en bloc vyloučeny (srov. ustanovení § 97 odst. 4 nového stavebního zákona). Z tohoto důvodu již není institut zástupce veřejnosti, jehož primárním smyslem bylo umožnit kvalifikované skupině osob podávat námitky (namísto připomínek, které se „pouze“ vypořádávaly“), novým stavebním zákonem regulován. S námitkami tedy celkově nový stavební zákon nepočítá, tudíž institut zástupce veřejnosti pozbyl svého smyslu a nový stavební zákon s ním již také nepočítá.

Nový stavební zákon samozřejmě nevylučuje, aby větší skupina osob zmocnila konkrétní osobu (fyzickou či právnickou), aby podala jedny připomínky za takovou skupinu. „Síla“ této připomínky přitom bude spočívat zejména v politické rovině, neboť při vypořádání takové připomínky bude pořizovateli, určenému zastupiteli, ale i rozhodujícímu orgánu (např. zastupitelstvu obce) zřejmé, že nejde o názor jednotlivce a jde o podání, které má širší podporu více osob. To pak může mít vliv na posouzení takové připomínky.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Dává zákon o ochraně veřejného zdraví nějaké pravomoci obcím v souvislosti s koronavirem?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možné, aby obec udělila advokátovi tzv. generální plnou moc? Je možné, aby obec byla zastupována pouze na základě obecného, nikterak konkretizovaného, pověření?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může kontrolní výbor (ze své iniciativy) kontrolovat činnost finančního výboru?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Bude společnost s.r.o., se kterou město uzavřelo příkazní smlouvu na zastupování při správě nemovitostí a které byla udělena plná moc k jednání s úřady a orgány státní správy a aby jménem zmocnitele při správě svěřených věcí uzavírala dohody a smlouvy na údržbu, nájemní smlouvy atd, podepisovat za obec nájemní smlouvy, smlouvy na opravy a používat razítka se svými identifikačními údaji? Příkazní smlouva i plná moc byly schváleny radou města.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí obec projednat návrh obecně závazné vyhlášky s jinými subjekty?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.