V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání zmocnění

Nalezeno 3281 právních předpisů:

  • 34/2022 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu doplňujícího Úmluvu o potlačení protiprávního zmocnění se letadel
  • 96/1974 Sb., Vyhláška ministra zahraničních věcí o Úmluvě o potlačení protiprávního zmocnění se letadel
  • 465/2005 Sb., Nařízení vlády vydané na základě zmocnění uvedeného v zákoně o podpoře výstavby družstevních bytů
  • 111/1946 Sb., Zákon o zmocnění ke sjednávání zahraničních úvěrů
  • 187/1919 Sb., Zákon, jímž se upravuje oběh a správa platidel v Československém státě a doplňuje se zmocnění ministerstva financí dané zákonem ze dne 25. února 1919, č. 84 Sb. z. a n.

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 35 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 21 až 30

GDPR nedefinuje citlivé údaje, tudíž už nebude tato kategorie existovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Mění se nějak pravomoci dle zákona o obcích, o kterých může rozhodovat starosta v souvislosti s povodněmi?

Starosta obce má v souvislosti s řešením mimořádné události, se zabráněním jejího vzniku nebo s odstraňováním jejích následků větší pravomoci. Mezi tyto mimořádné události bez pochyby patří i povodně. Starosta může v této situaci rozhodovat v záležitostech, které spadají do tzv. zbytkové pravomoci rady obce, a to bez ohledu na to, zda byl radou k takovému rozhodování předem pověřen, případně i v případech, v nichž si zastupitelstvo takové rozhodnutí předem vyhradilo. Tedy běžně by o těchto záležitostech rozhodovala rada obce, či zastupitelstvo, pokud by si určitou pravomoc vyhradilo (starosta by měl pouze ty pravomoci, které by mu byly svěřeny), ale při těchto mimořádných událostech je to starosta obce, který rozhoduje, namísto rady obce, případně zastupitelstva obce, i když si tuto záležitost předem vyhradilo.

Tímto není dotčeno předchozí svěření pravomoci radou obce, ať už starostovi nebo obecnímu úřadu (toto svěření se neruší). Pokud byla určitá pravomoc svěřena starostovi před vznikem této situace, má ji svěřenou i v době, kdy by ji mohl vykonávat na základě výslovného zákonného zmocnění. Pokud byla určitá pravomoc svěřena obecnímu úřadu (případně konkrétnímu útvaru), pak vznikem této situace ji může vykonávat i nadále obecní úřad (na základě předchozího svěření), nedochází k „přesunu“ na starostu.

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Seznam klíčových slov
Správnost této odpovědi garantuje
Chmelík

JUDr. Václav Chmelík
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Chmelík

Obec chce zavést pro zaměstnance obecního úřadu jako benefit indispoziční volno. Jak správně postupovat? Je možné vydat vnitřní směrnici? Co by měla taková směrnice obsahovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může obecní (městská) policie umístit bez souhlasu rady nebo zastupitelstva obce kamery do vybraných lokalit obce? Za jakých podmínek lze kamery v obci umisťovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může obec nějakým způsobem zakázat konání veřejné sbírky osvědčené příslušným krajským úřadem, která bude realizována pomocí prodeje předmětů, na svém území? Lze tak učinit např. nařízením, kterým se zakazuje podomní a pochůzkový prodej zboží?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí stavební úřad zkoumat to, jakým způsobem vznikl souhlas SVJ jako vlastníka stavby na situačním výkrese (nutnost předložení zápisu ze shromáždění SVJ apod.)?

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) upravuje souhlas vlastníka v ustanovení § 187. To pak v odst. 3 blíže specifikuje formu takového souhlasu, která podle všeho dle dotazu byla splněna.

Podle ust. § 187 odst. 4 nového stavebního zákona pak dále platí, že: „K souhlasu vlastníka pozemku nebo stavby, které jsou v podílovém spoluvlastnictví, je třeba souhlas dvoutřetinové většiny spoluvlastníků podle výše jejich podílů; v případě bytového spoluvlastnictví postačí pouze souhlas společenství vlastníků jednotek, nebo správce, pokud společenství vlastníků jednotek nevzniklo.“

V daném případě nový stavební zákon jednoznačně stanoví formu, ve které má být souhlas vlastníka stavby předložen (viz ust. § 187 odst. 3 nového stavebního zákona). V případě právnických osob by měl stavební úřad ověřit, zda osoba, která za SVJ podepsala situační výkres, je podle zápisu ve veřejném rejstříku oprávněna za SVJ jednat, případně, zda osoba, která situační výkres podepsala, byla oprávněna jednat na základě jiného oprávnění (např. zmocnění dle plné moci), a to k okamžiku tohoto podpisu.

Pakliže stavební úřad ověří oprávnění osoby, která za SVJ jedná, nezabývá se tím, zda např. proběhlo jednání orgánů SVJ, je-li pro takový úkon nutno např. rozhodnutí shromáždění SVJ. Stavební úřad pouze ověří, že bylo podepsáno osobami, které jsou k zastupování SVJ zmocněny. Stavební úřad nemá být subjektem, který bude posuzovat stanovy SVJ, případně posuzovat to, zda pro rozhodnutí shromáždění byly splněny podmínky. 

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Jak postupovat při stanovení výdajů za pohonné hmoty při pracovní cesty zaměstnance obce, pokud používá vlastní osobní automobil s alternativním pohonem na LPG?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možné, aby dobrovolný svazek obcí zaměstnal na základě pracovní dohody (DPP) předsedu tohoto svazku, který je stanovami svazku spolu s místopředsedou, a případně také dalšími osobami písemně k tomu zmocněnými, pověřen k jednání jménem tohoto svazku? V rámci této pracovní dohody by vykonával odlišnou pracovní náplň, která nesouvisí s pozicí předsedy svazku.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec pronajala soubor centrálního zásobování teplem na dobu určitou, přičemž po vypršení této doby byl soubor předán nazpět obci. Při předání však bylo zjištěno, že v budově byl ponechán movitý majetek ve vlastnictví nájemce, ten však majetek i přes výzvy již nechce a odmítá ho převzít, jelikož je v jeho evidenci vyřazený. Obec by tento majetek využila. Stávají se tyto movité věci z vůle vlastníka opuštěné? Může obec k těmto věcem nabýt vlastnictví?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak má občan postupovat, pokud chce odkoupit obecní pozemek?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.