MENU
Nápověda
V databázi máme 3 513 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Kvíčovice Plzeňský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 12 11833 07511 95412 61415 00625 32419 71021 70613 4719 545
Daňové příjmy
Daňové příjmy 5 5004 9435 9926 6386 5407 1268 6159 7079 5277 435
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 7489 6152 3672 0431 2042 6161 6141 5861 7081 643
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 4502 5442 5572 6832 4864 6272 10975100
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 42115 9721 0381 2504 77510 9557 3719 6622 235467

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kvíčovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320249/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 2764 5905 1455 5275 5145 9307 8488 9659 1946 986
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 9601 3461 3101 4911 4001 1811 4711 7631 9291 447
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 0121 0111 0011 1621 0121 3771 7542 3352 1141 656
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 1 7431 8402 4632 5802 6453 0803 9634 2024 2383 133
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 312352329251407222265260474299
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 203101210810337345346361
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 44293034425959619390

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,36 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 7489 6152 3672 0431 2042 6161 6141 5861 7081 643
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 4001 4161 9981 4568692 1251 050708959729
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1868 049184322239399400592404642
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 0000000000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1631501852669592165285345273

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 42115 9721 0381 2504 77510 9557 3719 6622 235467
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 3625525388502 4978801 1128781 785349
Investiční dotace
Investiční dotace 1 05915 4205004002 27810 0746 2598 784450118

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 4502 5442 5572 6832 4864 6272 10975100
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1 4502 5442 5572 6832 4861 4802 10975100
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000003 1480000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 13 10932 48514 71415 69215 41819 17033 97113 74411 64912 954
Běžné výdaje
Běžné výdaje 8 1648 2119 2219 8547 3588 4478 8628 4349 1176 555
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4 94524 2745 4935 8398 06010 72425 1095 3102 5336 399

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.