Jak efektivně komunikovat a zvládat konflikty na pracovišti
Cíl kurzu
- Přispět k osvojení pravidel efektivní komunikace v podmínkách úřadu s různými typy spolupracovníků a občanů.
- Představit základní způsoby předávání informací a druhy komunikace.
- Obeznámit s možnostmi řešení konfliktů a procesem vyjednávání se spolupracovníkem a s občanem.
- Seznámit s technikami aktivního naslouchání a argumentace.
Kurz je určen vedoucím oddělení, vedoucím odborů, tajemníkům obecních úřadů, eventuálně vedoucím pracovníkům příspěvkových organizací a organizačních složek obcí. Obsah je koncipován pro všechny vedoucí zaměstnance úřadu, kteří se dostávají do zátěžových situací a komplikovaného vyjednávání se spolupracovníky, politiky a občany.
Obsah kurzu
- Komunikace (např. komunikační bariéry, pozornost, signály, spolupráce, model přenosu, verbální a neverbální komunikace).
- Zvládání konfliktu (např. druhy konfliktu, možnosti řešení, interpersonální konflikty, skupinové konflikty, stres a jeho symptomy, zvládání stresové zátěže, relaxace).
- Aktivní naslouchání a argumentace (např. empatie, zrakový kontakt, vhodné postoje, pozornost, postupy a techniky, argumentační fauly).
- Vyjednávání (např. taktiky, negociační přístupy, nátlak, faktory úspěšného jednání).
- Praktický nácvik.
Tento kurz se koná v termínech
11.
duben