Zákon o regulaci reklamy a související předpisy
Cíl kurzu
- Zrekapitulovat základní pravidla (etická i právní), jak by měla vypadat správná reklama.
- Seznámit účastníky s platnou a účinnou právní regulací reklamy v českém právním prostředí, a to především s důrazem na její veřejnoprávní hledisko, dozor a sankce, které v případě porušení právní úpravy hrozí.
- Analyzovat reklamu z pohledu zákona o regulaci reklamy, vysvětlit jeho základní pojmy v kontextu evropské či mezinárodní úpravy a judikatury.
- Objasnit kontrolu této oblasti prováděné jednotlivými orgány veřejné moci.
Kurz je určen zejména zaměstnancům orgánů veřejné moci, které provádějí kontrolu reklamy, ale také dalším zájemcům o etický a právní pohled na reklamu.
Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.
Obsah kurzu
- Reklama jako pojem – pozitivní a negativní vymezení.
- Způsoby regulace reklamy.
- Zákon o regulaci reklamy – konstrukce, pojmy, novelizace, judikatura.
- Kontrola a správní trestání v oblasti reklamy.