V databázi máme 3 370 zodpovězených dotazů

Zákon o regulaci reklamy a související předpisy

Cíl kurzu

  • Zrekapitulovat základní pravidla (etická i právní), jak by měla vypadat správná reklama. 
  • Seznámit účastníky s platnou a účinnou právní regulací reklamy v českém právním prostředí, a to především s důrazem na její veřejnoprávní hledisko, dozor a sankce, které v případě porušení právní úpravy hrozí. 
  • Analyzovat reklamu z pohledu zákona o regulaci reklamy, vysvětlit jeho základní pojmy v kontextu evropské či mezinárodní úpravy a judikatury.
  • Objasnit kontrolu této oblasti prováděné jednotlivými orgány veřejné moci. 

Kurz je určen zejména zaměstnancům orgánů veřejné moci, které provádějí kontrolu reklamy, ale také dalším zájemcům o etický a právní pohled na reklamu.

Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Reklama jako pojem – pozitivní a negativní vymezení.
  • Způsoby regulace reklamy.
  • Zákon o regulaci reklamy – konstrukce, pojmy, novelizace, judikatura.
  • Kontrola a správní trestání v oblasti reklamy.